Kiramizu skrev:moccha skrev:Kiramizu skrev:Er selv skrevet op i AB Jæger, men er nr. 1714 på listen og har stået der i 1/2 år! Men det er jo også godt med fremtidsudsigter...
Og det er jo københavns største andelsboligforening, med ca. 500 boliger, så hvorfor ikke!
Ja, så er du inde om 35 år, hvis statistikken om at der er 10 procents udskiftning årligt i andelsboligmassen holder stik
Du kan håbe på at maksimalprissystemet ophæves, for så stiger udflytningsprocenten
Du kan håbe på at maksimalprissystemet ophæves, for så stiger udflytningsprocenten
Hmm. Jeg ved ikke så meget om økonimi, så kan du ikke forklarer hvad det betyder?
Men, ja. Jeg ved godt at det har lange udsigter, men det vidste jeg ikke da jeg skrev mig op. De lover selv ca. 6 års ventetid, hvordan det så end kan lade sig gøre...
Har i en rapport om andelsboligmarkedet set at fraflytningsprocenten er 10 (mener det var 10% lige ud - eller noget deromkring).
Hvis der er 500 boliger, er der altså 50 der flytter årligt.
Ja, det har da lange udsigter, måske skal du prøve at finde nogle flere foreninger i området, så du står på flere ventelister.
Hvis maksimalprissystemet ophæves, vil de allesammen sælge og købe en ejerbolig
så rykker du hurtigere op på listen.
Andelen kommer så til at koste noget mere, nok tæt på ejerboligpriser.
En masse andele bliver usælgelige, så falder prisen igen
Men kom på flere ventelister, hvis du skal nå at have en andelsbolig til en rimelig pris, er mit råd.