Jeg står på intern venteliste hvor jeg har søgt om en større lejlighed. og har stået der i 7 år og er nr. 4 på ventelisten. For 14 dage siden erfarede jeg at en andelhaver var død og at skifteretten stadig kørte sagen , med spørgsmål om der var arvinger osv. Jeg spurgte bestyrelses formanden om hvem der så skulle have den og han svarede at det skulle xx søn ( xx
sidder i bestyrelsen), men jeg kunne da skrive til bestyrelsen. Næste dag afleverede jeg skriftlig en ansøgning om netop den lejlighed, for det så¨ud som om bestyrelsen ikke synes at lejligheden skulle ud på den interne venteliste, men tilbydes xx søn, som de siger står på den externe ventelist. På brevet jeg afleverede til alle bestyrelses medlemmer står der at jeg ansøger om lejlighedn, da netop den kan udviddes med det tomme tørreloft, som en af grundene. Men da dagen oprender for bestyrelses mødet er jeg ikke sikker på at bestyrelsen vil holde sig til ventelisten, for allerede der havde jeg intet hørt om at den var blevet ledig, selvom jeg havde skrevet til dem jeg var interesseret. Så jeg kontakter bestyrelses formanden og spørger om jeg må sidde med som bi-sidder og hører hvad der bliver sagt. men det blev nægtet.
bestyrelsen kommer tilbage og siger til mig at ansøgelsen er afvist, og jeg får ikke mulighed for at få den lejlighed. Jeg spørger ham så hvem der har fået den og han nægter at fortælle hvem.
Selvom jeg ved det er xx søn som de har i tankerne. De ville
sende mig en skriftlig begrundelse senere.
næste dag sender jeg et anbefalet brev til vores administrations selskab og til bestyrelsen, samtidig med at jeg sender det som almindelig post. I brevet står der at jeg har insigelser imod deres håndtering af ventelisten.
Desuden sad xx med i bestyrelses mødet hvor de behandlede emnet selvom jeg fik at hvide xx havde erklæret sig selv inhabil og ikke stemte med, men xx sad med ved mødet og har haft mundtlig inflydelse på afgørelsen og de andre bestyreses medlemmer.
Er der nogen der har flere ideer til hvad jeg skal gøre og kan komme med gode adresser og advokater.
I det anbefalede brev har jeg skrevet at hvis der ikke er nogen svar inden 14 dage så gav jeg sagen til en advokat. i håb om at de finder ud af de har handlet forkert.
Men jeg sidder stadig med en dårlig sag i munden. de mennesker sidder og vælger og vrager hvem der skal have de lejligheder.
hvad nu hvis det var en ældre dame der ville ned i stuen i stedet for.
skulle en extern så komme først.
håber der en nogen der kan hjælpe mig.
hilsen jesper