Springe over på ventelisten.

Om ventelister og penge under bordet.

Springe over på ventelisten.

Indlægaf Lennart Fahlgren » 29/04/2004 22:56

Hej.

Jeg har boet i tre år i en 21 lejemåls andelsforening i Søborg, min søster har stået nr. 1 på ventelisten i et stykke tid, og da jeg fik fortalt at min underbo snart skulle flytte, kunne jeg jo kun glæde mig over at måske komme til at bo tæt på min søster igen.

I vores vedtægter står intern+ekstern bytte samt privatsalg før ventelisten.

Fraflyttede havde ikke selv en køber, og der var ikke nogen der ville bytte sig til lejemålet, så sagen så jo god ud :-)

Men så afleverede formanden for vores forening et telefonnr. til fraflyttede og sagde at det var en der gerne ville købe hans lejlighed.
Fraflyttede ringede til nummeret og solgte lejligheden.

Da jeg tilfældigvis fik det oplyst af fraflyttede, ærgede han sig meget over at han ikke vidste bedre, for som han selv sagde "selvfølgelig skulle hun da ha´ haft den så" men han vidste jo ikke at formanden handlede udfra sine egne interresser og ikke foreningens.

Da jeg konfronterede formanden med det sagde han at fraflyttede havde solgt den privat (skønt han ikke kendte manden) og at det telefonnr. var blevet overdraget som "privatperson" og ikke som formand (hvilket fraflyttede ikke var blevet oplyst om)

Det skal lige siges at den person som overtager lejligheden pr. 15/5 er en af formandens venner.

mit spørgsmål er.

kan formanden udnytte sin viden og position til på den måde at springe ventelisten over... dem der står på listen betaler jo for det.

og selvfølgelig sælger fraflyttede til den som formanden siger.

de andre i bestyrelsen var ikke bekendt med sagen..

Vi føler os meget snydt og magtesløse... hvad kan vi stille op... får hun nogensinde en lejlighed, eller har formanden flere venner der er "vigtigere"

venlig hilsen

lennart
Lennart Fahlgren
Novice
Novice
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 29/04/2004 22:19
Geografisk sted: søborg

Indlægaf Andels And » 29/04/2004 23:30

Har i læst jeres vedtægter. Der står formentlig nogle sætninger om at et bestyrelsesmedlem må ikke deltage i behandlingen af en sag såfremt han kan have særinteresser i sagens afgørelse.

Aftalen er nok bindende nu. Men du kan måske sørge for at alle i foreningen er bekendt med historien og sende en skriftlig klage til bestyrelsen med henvisning til vedtægterne hvorefter jeg ville mene at formanden burde gå af.

Formanden ville nok argumentere at andelshaveren havde et valg og blev ikke tvunget til at sælge....men altså...

Klart misbrug af sin post.
Andels And - Bestyrelsesmedlem og lægmand. Dansk som andet sprog!!!
Andels And
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 2/09/2003 22:30

Indlægaf Lennart Fahlgren » 14/05/2004 10:03

Der stod ganske rigtigt i vedtægterne:

bestyrelsesmedlem må ikke deltage i behandlingen af en sag såfremt han kan have særinteresser i sagens afgørelse.

Min søster har skrevet et brev til bestyrelsen, hvor hun beder om deres forklaring til hvorfor de har handlet som de har gjort.

hun venter stadig på svar.

Vi har indtil videre ikke fremlagt sagen for de øvrige beboere.

Tak for svaret

Lennart[/img]
Lennart Fahlgren
Novice
Novice
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 29/04/2004 22:19
Geografisk sted: søborg

Indlægaf Andels And » 16/05/2004 23:54

Det virker som en fornuftig fremgang.
Skriv tilbage hvis i får svar.
Andels And - Bestyrelsesmedlem og lægmand. Dansk som andet sprog!!!
Andels And
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 197
Tilmeldt: 2/09/2003 22:30

Indlægaf karina » 9/01/2006 12:14

når man må sælge privat har formanden udnyttet sin viden og selv fundet en som kan købe dem tænker jeg. Hvilket jo er ulovligt i jeres vedtægter.
karina
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 46
Tilmeldt: 13/11/2005 11:52

Indlægaf moccha » 9/01/2006 18:27

Rigtig dårligt handlet af jeres formand - håber du skriver her, når der er nyt i sagen.
Også held og lykke.
moccha
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 268
Tilmeldt: 18/07/2005 09:30


Tilbage til Ventelister

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster