Fastlåst el-pris

Vil montering af målere medføre besparelser og en mere rimelig udgiftsfordeling eller medfører det blot flere udgifter.

Fastlåst el-pris

Indlægaf ec2get » 24/03/2006 17:09

Er der foreninger, der har erfaring med fastlåsning af elprisen, evt ved et andet selskab end det forsyningspligtige. Det slår mig, at foreninger, der jo ofte har temmelig høje el-udgifter til f.eks. vaskerier, cirkulationspumper etc måske kunne spare et betydeligt beløb på dén konto, specielt nu, hvor energien kun ser ud til at blive dyrere.
ec2get
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 7
Tilmeldt: 28/10/2005 22:53
Geografisk sted: København

Indlægaf vibs » 29/03/2006 09:49

I vore foreningen på 20 andele har jeg (bestyrelsesmedlem) lavet en fastprisaftale med HNG, og det kan betale sig kan du tro, i forrige varmebudgetår har bestyelsen sparet foreningensmedlemmer for ca. 18-20.000.

Jeg kan fortælle dig, at der hvor jeg arbejder, har vi lavet en fastprisaftale, til en suveræn pris, men det har vi også kun kunne ikræft af, at der bruges mange KWh.
vibs
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 11/04/2005 08:39

Indlægaf PeterLib » 31/03/2006 20:31

Generelt kan man sige, at der er meget få, der er opmærksomme på, at man (alle) kan skifte el- og naturgasleverandør i Danmark. Det er typisk et område som større AB'ere bør kigge på.

Derimod kan man ikke sige noget sikkert om det er bedre at tegne en fastpris eller varibel pris kontrakt.

Man kan risikere at låse prisen på et for højt og dermed gøre en dårlig handel; eller omvendt man kan låse den på et lavt niveau og glæde sig over det - man finder først ud af det bagefter.

Til gengæld har fastpris kontrakter den fordel, at det er nemmere at sammenligne forskellige leverandører og det er nemmere at forudsige energiregningen.

Det bedste råd er at spørge flere selskaber om prisen - og nogle vil måske endda sende en konsulent ud.
PeterLib
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 245
Tilmeldt: 24/08/2005 22:22
Geografisk sted: København

Indlægaf koden » 28/02/2009 21:42

Vi er 150 lejligheder i 10 blokke med 10 vaskekældre.
Så vi bruger en del strøm til cirkulation af vand og til vaskemaskiner..

Men hvordan kommer man i gang..?
F.eks. hvordan finder man den rigtige pris..kan man evt. se et sted hvad de andre år har kostet og så prøve at sjusse sig frem til om den nuværende pris er god eller finanskrisen kan gøre EL og naturgas billigere???

Faktisk har vi henvendt os til DONG flere gange, men de vender aldrig tilbage...
koden
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 15/04/2005 16:08

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 1/03/2009 19:06

http://www.elpristavlen.dk/

"På Elpristavlen kan du sammenligne priser for el. Du kan også få vist prisen på transport af strømmen og en samlet pris, som inkluderer offentlige forpligtelser og afgifter.

Elpristavlen er målrettet husstande og mindre virksomheder med et årsforbrug på op til 100.000 kilowatttimer om året. Den indeholder priser for en række typiske kontraktformer."
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf koden » 1/03/2009 20:23

Ja en kender jeg... men klarer den også naturgassen? :-)
koden
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 15/04/2005 16:08

Indlægaf koden » 30/03/2009 22:05

Vi har i vores forening fået følgende og jeg kan ikke gennemskue om det er billigt eller man skal finde en hel anden leverandør.?

Alle vil jo låse priserne nu...men falder de ikke mere med den døre verdens økonomi?

Vi ligger på et årligt elforbrug på ca. 140 MWh og 110.000 m3 Naturgas

Her er hvad vi fik fra DONG:

El:

Basis forsyningspris 54 øre pr. Kwh

Gas.

Forsyningstarif ( HNG ) 192,3 øre pr. M3



Som nævnt i telefonen har i mulighed for at lave en samlet handelsaftale hos DONG Energy, og på nuværende tidspunkt ser priserne sådan ud.



El.

Flexpris ( variabel ) 33,91 øre pr. KWh.

Fastpris 2 år 37,20

Gas.

Listepris DONG ( variabel ) 178,2 øre pr. M3 ( inkl. lager og transmission )

Fastpris 2 år 209,7 øre pr. m3 ( inkl. lager og transmission )



Ud fra disse tal kan jeg se en god besparelse ved at lave en samlet energiaftale
koden
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 15/04/2005 16:08

Indlægaf koden » 26/07/2009 21:41

Jeg synes godt nok det er svært at finde ud af om man kan spare noget...
Hvis man bruger elpristavle er det jo få tusine kroner på vores enorme forbrug.
det passer ikke helt med det jeg har fået at vide hos DONG...

140 MWh er det ikke 140000 kwh ?
koden
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 39
Tilmeldt: 15/04/2005 16:08


Tilbage til Vand, varme og el

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster

cron