Jeg købte en andelslejlighed d. 1/9 sidste år, og har nu modtaget min varmeopgørelse for 1/9 2009-31/5-2010.
Jeg betaler 425 kr. pr. måned acontobeløb til varmeafgift. Min lejlighed er på 41 kvm, og er udstyret med 2 radiatorer, en i bad og en i stue.
Jeg har været nød til at udstyre mig med en el-radiator, for at kunne holde lejligheden varm, da radiatorerne ikke varmer nok op. Der samles luft i, som jeg tømmer tit, men det har ingen virkning.
Jeg havde pga. el-radiator regnet med, at mit varmeforbrug var begrænset, men jeg har nu modtaget en ekstraregning på 2.300 kr.
Det vil sige at jeg i alt skal betale 6.204 kr. for opvarmning af en 41 kvm. stor lejlighed.
Det lyder helt grotesk for mig.
Nu er det sådan, at jeg godt kunne tænke mig at udskifte den store radiator i stuen og evt. få tætnet eller skiftet min hoveddør, da der siver kold luft ind, den er skæv i toppen og flugter ikke med karmen.
Jeg har derfor fundet vores vedtægter frem og kan se at vi benytter os af en standard § 10. stk. 1:
" Al vedligeholdelse i boligen påhviler andelshaveren, bortset fra vedligeholdelse af fælles forsynings-ledninger, udskiftning af udvendige døre samt vinduer. Andelshaverens vedligeholdelsespligt omfatter også eventuelle nødvendige udskiftninger af bygningsdele og tilbehør til boligen, f.eks. udskiftning af gulve og køkkenborde. Andelshaverens vedligeholdelsespligt omfatter også forringelser, som skyldes slid og ælde."
Nu er spørgsmålet så om det er mig eller foreningen der skal betale for ny radiator samt tætning el. evt. ny hoveddør
Og i så fald hvem jeg så skal kontakte, om det er formanden eller administrator?