Eltavle

Vil montering af målere medføre besparelser og en mere rimelig udgiftsfordeling eller medfører det blot flere udgifter.

Eltavle

Indlægaf kiley » 6/01/2014 23:26

Jeg har en forespørgsel vedr. en kasse i el-tavlen, som elektrikeren siger er slidt og som følge deraf er der ingen eller nogle gange lys i entreen i min andelslejlighed.

Denne lille kasse, som aktiverer de tre stikkontakter i entreen skal selvfølgelig skiftes ud, men jeg vil forespørge, om det er en udgift, som andelsboligforeningen skal afholde, da det ikke klart fremgår i vores vedtæger.
Formanden for foreningen mener, at det er foreningen der nok skal betale, men vil gerne lige have klarhed over, om det er rigtigt.

I vores vedtæger stk. 6 par. 10 står der, at al vedligeholdelse inde i lejligheden påhviler andelshaveren, dog bortset fra vedligeholdelse af fælles forsyningsledninger. Vedligeholdelsespligten omfatter også eventuelle nødvendige udskiftninger af bygningsdele og tilbehør til lejligheden, så som for eksempel stikkontakter, køkkenborde, gulve, døre og skabe, dog med undtagelse af vinduer og altandøre. Andelshaverens vedligeholdelsespligt omfatter også forringelse som skyldes slid og ælde.

Er det andelshaverens pligt at vedligeholde dele af en el-tavle, som man egentlig ikke er i berøring med?
kiley
Novice
Novice
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6/06/2012 12:44

Tilbage til Vand, varme og el

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron