VVS Tjek. Radiatorer som ikke virker.

Vil montering af målere medføre besparelser og en mere rimelig udgiftsfordeling eller medfører det blot flere udgifter.

VVS Tjek. Radiatorer som ikke virker.

Indlægaf jullimi88 » 31/10/2014 14:10

Hej. Jeg håber I kan hjælpe.

I maj overtog vi en andelslejlighed. En mdr. forinden blev der af god ordens skyld udført VVS tjek og el tjek.
Men da vi overtog lejligheden virkede to af radiatorerne ikke, men vi tænkte at det kunne være de skulle luftes ud og at der havde jo været udført VVS tjek, så de burde da virke. Vi skrev til administrationen at de ikke virkede inden de 14 dages frist. Men jeg formulerede det således "Vi har ingen indsigelser, udover at to af radiatorerne ikke virker". Efter det tænkte vi ikke så meget mere over det fordi det var sommer.

Nu er det blevet koldt, og vi vil tænde for varmen, men de virker stadig ikke - selvom vi har luftet ud, rokket ventil og skiftet termostat, har Vi taget kontakt til det firma som udfærdigede vvs tjekket, og de har nu prøvet at lave dem, men nu har ventilen sat sig fast og de havde ikke tid til at fixe det før onsdag (om 5 dage). DVS vi står med to radiatorer som hamre derud af med 50 grader og en kommende dyr udgift ifht, at der skal skiftes rør og pakningssystemer.

Mit spørgsmål til jer er nu:
1. Ved et VVS tjek, når der står "god stand" i rapporten, kan det så virkelig være rigtigt at VVS manden ikke har set om de virker, men kun ser om der er rust? Jeg mener, det kan man jo bare male over.

2. Kan man gøre krav på at sælger skal betale?

3. Hvis nogle af jer har forstand på lov og ret ifht. VVS folk - kan det så virkelig være rigtig at man som fagmand kan tillade sig at gå fra to brandvarme radiatorer og først komme mange dage efter, det koster jo sindsyg meget i varme, plus det er så varmt at vi ikke kan holde ud at være i vores stuer.

Hilsen Julie
jullimi88
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28/03/2014 10:23

Re: VVS Tjek. Radiatorer som ikke virker.

Indlægaf sfb » 1/11/2014 11:02

hej
som jeg læser det du skriver har du nogle problemer som du selv må løse.
1 ja rust kan males men det er dit ansvar at efter prøve varme systemet da du overtog
2 jeg er af den opfattelse at du ingen krav har
3 jeg tro ikke at der her er tale om lov og ret. men at du skal finde en anden håndværker .Hvis jeg var dig ville jeg finde ud /ind/op eller hen til fyret ,der kan du skruge varmen ned på det vand som løber frem i radiatoren til den temp. som du ønsker måske 20 grader (( at håndværkeren ikke har fortaget sig denne øvelse er et klart signal om at du bør finde en anden))
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: VVS Tjek. Radiatorer som ikke virker.

Indlægaf Sofie1404 » 25/01/2016 13:57

Det afhænger vel meget af hvad Jeres vedtægter indeholder på det punkt.

Hos os er den slags med i andelsforeningens budget og er der den slags problemer, som ikke kan løses med lidt bankeri på stiften, ja så betaler foreningen for en VVS`er der fikser det.

Frem for at have 2 stående på 50 grader, kunne du jo lukek dem, eller lukek alle fuldt op og regulere på fremløbet, så alle giver 23 grader.
Sofie1404
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 22/01/2016 12:12

Re: VVS Tjek. Radiatorer som ikke virker.

Indlægaf sfb » 28/01/2016 14:42

Hejsa !!
Hvorfor lige 23 grader ??????????????????.
Prøv at se på datoen for denne trå.--- Go-dag-du.
sfb.
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Vand, varme og el

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster