Mangler/fejl efter elsyn og udbedringer

Vil montering af målere medføre besparelser og en mere rimelig udgiftsfordeling eller medfører det blot flere udgifter.

Mangler/fejl efter elsyn og udbedringer

Indlægaf AndelshaverKM » 13/09/2015 08:05

Jeg har just overtaget en andel hvortil der er foretaget El syn og hvortil der er fremlagt kvittering for udførte fejl og mangler. Jeg har dog nu opdaget - 12 dage efter overtagelsen - at der er strøm i en kontakt selvom HPFI relæ er frakoblet; - (En person fik stød af den årsag) - samtidigt gik al strøm i lejligheden da jeg berørte en kontakt på badeværelset som anvendes til tilkobling af vaskemaskine.

Jeg vil nu påberåbe fejl og mangler overfor administrator og bestyrelse (som angivet i salgsaftale inden 14 dages frist udløber). Hvem har ansvaret og hvem skal betale regningen?

Please hjælp :) God weekend.
AndelshaverKM
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 13/09/2015 07:58

Re: Mangler/fejl efter elsyn og udbedringer

Indlægaf sfb » 13/09/2015 11:37

hej
De lyde ikke godt ,når relæet er slået fra skal der ikke være strøm !!!Ansvaret for at HPFI relæet er i orden er Andelsboligen via /bestyrelsen,
MEN HUSK at gøre indsigelsen inden fristen udløber . hvem der skal betale det er et godt spørgsmål men det kan aldrig blive dig.
venligst
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Mangler/fejl efter elsyn og udbedringer

Indlægaf molan » 21/09/2015 13:32

AndelshaverKM skrev:Jeg har just overtaget en andel hvortil der er foretaget El syn og hvortil der er fremlagt kvittering for udførte fejl og mangler. Jeg har dog nu opdaget - 12 dage efter overtagelsen - at der er strøm i en kontakt selvom HPFI relæ er frakoblet; - (En person fik stød af den årsag) - samtidigt gik al strøm i lejligheden da jeg berørte en kontakt på badeværelset som anvendes til tilkobling af vaskemaskine.

Jeg vil nu påberåbe fejl og mangler overfor administrator og bestyrelse (som angivet i salgsaftale inden 14 dages frist udløber). Hvem har ansvaret og hvem skal betale regningen?

Please hjælp :) God weekend.


Det du omtaler betyder at der er tale om fejl og derfor ulovlige installationer, det sælger ansvar. Såfremt at bestyrelsen har godkendt boligen og dennes EL installationer, kan foreningen også gøres ansvarlig, ellers er det sælger du skal have fat i.

Ulovlig installationer er ikke omfattede af 14 dages fristen, men du har 6 måneder fra den dag du blev bekendt med de skjulte fejl og mangler til at påberåbe dig dem. Efter påberåbelsen ophøre forældelsesfristen.

Ulovlig installation skal udbedre omkostnings frit for køber, idet at hele salget er ugyldig med ulovlige installationer.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Vand, varme og el

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster