Retningslinier for valuarvurderinger

Om værdien af andelen i foreningens formue, lovens 4 værdiberegningsmetoder.

Indlægaf AB KBH 2100 » 15/03/2007 17:02

Det som jeg synes er kritisabelt er at ingen af parterne, hverken DE eller T&S tilsyneladende forstår ordet "handel og vandel" som jeg gør og derfor ikke har et ønske om at lande på en kvadratmeterpris, der er nøjagtig den kvadratmeterpris, som der har været i perioden.

Og hvorfor al det hemmelighedskræmmeri omkring de data T&S har anvendt til 2007-beregningen. Det er vel bare tal, som T&S har trukket fra tingbogen... Hvad med lidt åbenhed i forvaltningen i stedet for altid at henholde sig til at folk ingen retslig interesse har i beregningerne.

Og enig sålænge disse tilstande er accepteret, så kan man godt forestille sig den situation, at DE får held med deres skræmmekampagne og at T&S bliver nervøse og vurderer med endnu større afstand til handlede ejendomme i perioden end 10 % næste gang. Alene fordi deres beregningsmetode ikke er offentlig tilgængelig.

Derudover synes jeg også det er underligt at DE vejledningen ikke siger noget om hvorledes afkastprocenten fastsættes. Er der f.eks. forbud imod negative afkastprocenter...

Men hatten af for dig PeterLib... Nyhedspressen tror jeg desværre ikke på er i stand til at levere dybdeborende artikler for indeværende... De vil hellere drukne os i gratisaviser :smile17:
AB KBH 2100
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 144
Tilmeldt: 19/01/2006 16:37
Geografisk sted: Østerbro

Indlægaf PeterLib » 15/03/2007 17:54

Jeg er jo dybest set ude efter at DE ændrer deres vejledning, således at udgangpunktet for valuaren er at tage markedsprisniveauet i området, ligesom enhver anden vurdering på ejerboligmarkedet. Dette udgangspunkt kan så korrigeres a la den nuværende vejledning.
PeterLib
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 245
Tilmeldt: 24/08/2005 22:22
Geografisk sted: København

Foregående

Tilbage til Andelsværdi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster