Den offentlige vurdering (tidspunkt)

Om værdien af andelen i foreningens formue, lovens 4 værdiberegningsmetoder.

Indlægaf zuma » 17/11/2006 16:23

Det er ikke altid, at revisorerne er så vanvittig begejstrede for det, navnlig fordi, at de i forvejen har ganske travlt i den periode og en fremrykning vil medføre yderligere travlhed, så vil man gør revisorerne en tjeneste, så ryk fristen til maj og frem :smile1:
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf flakey » 29/01/2007 11:50

Er det rigtig forstået at hvis jeg sælger min andelsbolig efter d. 1. marts hvor de nye offentlige vurderinger bliver ofentliggjort, men før vores generalforsamling i midten af maj så får jeg ikke nogen glæde af den forventede prisstigning?

jeg er igang med at undersøge en byttemulighed. Når man underskriver er det vel altid med udgangspunkt i seneste budget/regnskab vedtaget ved en GF. Hvad nu hvis man underskriver lige før en GF lad os sige medio april med overtagelse 1. maj og der derimellem er en GF der vedtager et nyt budget?
flakey
Novice
Novice
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 28/01/2007 14:48

Indlægaf aratan » 29/01/2007 11:56

Det er andelsværdien på overdragelsesdagen der ligger til grund for aftalen. Denne er besluttet af generalforsamlingen, og gælder til den ændres på en ny generalforsamling, uagtet at en offentlig vurdering som ligger til grund er ændret i mellemtiden

Umiddelbart ville jeg mene at det var en ret kluntet bestyrelse som underskrev en salgsaftale kort tid inden en generalforsamling, med en overdragelsesdato efter denne generalforsamling.
aratan
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 19/01/2006 16:42
Geografisk sted: Østerbro

Indlægaf flakey » 29/01/2007 12:19

ja det har du jo nok ret i.

Og det er selvfølgelig også et tænkt eksempel.

Jeg vil bare gerne sikre mig at jeg ikke kommer i den situation at jeg bytter hvor min andelsforening ikke har haft GF hvor prisstigningerne er implementeret og den andelsforening jeg kommer over i allerede har haft GF.
flakey
Novice
Novice
 
Indlæg: 23
Tilmeldt: 28/01/2007 14:48

Indlægaf aratan » 29/01/2007 12:21

Så er der nok ikke meget at gøre ud over at søge at udsætte overdragelsen til begge foreninger har afholdt deres GF.

Mvh,

carsten
aratan
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 19/01/2006 16:42
Geografisk sted: Østerbro

Foregående

Tilbage til Andelsværdi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster

cron