139 km2 1,8 mio 4650 md...

Om værdien af andelen i foreningens formue, lovens 4 værdiberegningsmetoder.

139 km2 1,8 mio 4650 md...

Indlægaf Rådvild » 5/07/2008 04:10

Har fået tilbudt en andel på 139 km2, 4 vær, 1,8 mio for andel og 4650 pr md. Beliggenhed er meget centralt i KBH K. God stand, nyt lækkert badeværelse og ganske ok køkken.

Ældre forening med fornuftige lån.

Er det et "godt tilbud" ? Har absolut ingen forstand på andelsboliger og priser :0)
Rådvild
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 4/07/2008 14:29

Indlægaf skjoth » 8/07/2008 22:16

Tja, det lyder ikke som et super tilbud. Men det kan måske være ganske godt.

Men i realiteten så kan man ikke vurdere om det er et godt køb på den information du giver

Når man køber en andelsbolig, så køber du i praksis en del af den samlede ejendom. Dermed skal foreningens samlede økonomi (lån mv.) og ejendommens samlede tilstand også vurderes. Skal der f.eks. nyt tag på inden for de nærmeste år så kan det godt medføre væsentligt øgede udgifter.
De 4650 per måned er desværre heller ikke nok. Vil udgiften ligge i det leje i 5 år, 10 år, 30 år?. Huslejen afhænger ofte stærkt af de lån som er i foreningen: både låntype og løbetid.
skjoth
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 42
Tilmeldt: 1/02/2007 22:27

Indlægaf Rådvild » 8/07/2008 23:04

skjoth skrev:Tja, det lyder ikke som et super tilbud. Men det kan måske være ganske godt.

Men i realiteten så kan man ikke vurdere om det er et godt køb på den information du giver

Når man køber en andelsbolig, så køber du i praksis en del af den samlede ejendom. Dermed skal foreningens samlede økonomi (lån mv.) og ejendommens samlede tilstand også vurderes. Skal der f.eks. nyt tag på inden for de nærmeste år så kan det godt medføre væsentligt øgede udgifter.
De 4650 per måned er desværre heller ikke nok. Vil udgiften ligge i det leje i 5 år, 10 år, 30 år?. Huslejen afhænger ofte stærkt af de lån som er i foreningen: både låntype og løbetid.


hej og tak for svar. Jeg har fået kigget lidt på m2 priser og dér ser det da egentlig ret billigt ud. En m2 pris på lige under 13.000,- pr m2 og det skulle være ret billigt kan jeg forstå for kbh k?

Ang. lån så der ikke særligt meget gæld tilbage. Ca. 200-250.000 pr andel hvis man delte det lige over(lejlighederne er næsten lige store) og de lån der er er ganske fornuftige jf. min bank. Udgiften har ligget forholdsvis stabilt de sidste mange år med en "normal" indexregulering der ca. har fulgt inflation. Udgifter er inkl. vame og alt.

Foreningen fik nyt tag for 7 år siden.

giver det lidt mere info ?
Rådvild
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 4/07/2008 14:29

Indlægaf 4ndelshaveren » 9/07/2008 10:11

Det er et meget attaktivt tilbud. 4650 kr pr md er omtrent hvad en tilsvarende ejer skal betale i ejendomsværdiskat, grundskyld, forsikringer, afskrivninger og vedligehold.

Man får med andre ord en kvm for 13.000 kr mens markedsprisen for ejer er omkring de 30.000 kr på den gode beliggenhed.

Renten er godt nok steget, men det gælder begge veje.

Kender nogen som vil være ganske interesseret hvis du ikke slår til.
4ndelshaveren
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 776
Tilmeldt: 11/11/2004 18:43

Indlægaf Rådvild » 9/07/2008 12:45

4ndelshaveren skrev:Det er et meget attaktivt tilbud. 4650 kr pr md er omtrent hvad en tilsvarende ejer skal betale i ejendomsværdiskat, grundskyld, forsikringer, afskrivninger og vedligehold.

Man får med andre ord en kvm for 13.000 kr mens markedsprisen for ejer er omkring de 30.000 kr på den gode beliggenhed.

Renten er godt nok steget, men det gælder begge veje.

Kender nogen som vil være ganske interesseret hvis du ikke slår til.


Mange tak for info... dét med beskatning etc på ejer hvad jeg faktisk glemt, men jeg var også selv nået frem til at det var en fornuftig pris. ... så jeg beklager, men snupper den nok selv :smile5:
Rådvild
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 4/07/2008 14:29

Indlægaf 4ndelshaveren » 9/07/2008 12:47

Det er en fornuftig pris. Glemte også at nævne at en ejerlejlighed også betaler fællesudgifter til ejerforeningen. Så bliver det pludseligt ekstra dyrt ifht andelen.
4ndelshaveren
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 776
Tilmeldt: 11/11/2004 18:43


Tilbage til Andelsværdi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster