hvordan beregner jeg hvad andelen reelt værd

Om værdien af andelen i foreningens formue, lovens 4 værdiberegningsmetoder.

hvordan beregner jeg hvad andelen reelt værd

Indlægaf sireneeneris » 27/01/2013 17:55

Jeg er blevet tilbudt en andelslejlighed som er et rækkehus fra 1984.Værdien af andelsbeviset opgøres efter §5 stk. 2 litra a: (anskaffelsessum),
Jeg aner ikke hvad dette betyder,men kan se at det oprindelige indskud var 90.000 og nu er værdien af andelsbeviset 403.200.
????

Så vidt jeg kan bedømme lejligheden ved kort gennemgang,og uden at måtte kigge for meget i skabene,så er der stort set aldrig gjort noget ved den,andet end malet måske.
Køkkenet må vurderes til at være fra 1984 og er fuldstændig nedslidt.Maling kan ikke gøre noget ved ødelagte og misfarvede hylder i skabene.
Der hængere 3 skabe på væggen af nyere dato,men hvor nye vides ikke,og må være noget den afdøde beboer selv har hængt op,men det er også det eneste. Det vides ikke helt klart om køl og komfur skal være i køkkenet ved overtagelse,men det er i så fald så gammelt at det burde udskiftes.
Det er en ryger lejlighed og alle vægge og lofter ,dørhåndtag skabsflader er helt gule af 30 års rygning.
Der er sætningsrevner flere steder i lejligheden som også skal repareres.gulvene er af træ og er pæne,men skal dog afslibes og lakeres.
Normalt skal lejligheden afleveres rengjort og istandsat,men jeg vil hellere selv gøre det,så jeg kan være sikker på det bliver gjort ordentligt og jeg får malet i de farver jeg vil.
Jeg er blevet bedt om at komme med et bud på denne lejlighed inden torsdag da arvingerne skal mødesmed deres advokat omkring denne lejlighed.....jeg har desuden fået at vide at andelsprisen vil blive sat op fra marts,men ved ikke hvor meget,så derfor er jeg blevet opfordret af bestyrelsen til at komme med et rimeligt bud nu,for så vil arvingerne nok gerne sælge den med det samme og ikke vente til marts og prisstigningen.

hvordan beregner jeg med rimelighed hvad jeg vil give for denne lejlighed?? Er der nogle faste priser for nedrivning af køkken og priser på nyt køkken samt opsætning af dette,og er det noget jeg i virkeligheden kan tage med som en beregning i mit tilbud?
Dengang lejligheden blev købt 1.gang var der jo nyt køkken.Nu er der et fuldstændig nedslidt køkken,men prisen er mere en 4dobblet.
Rengøring,malerarbejde og gulvafslibning..hvordan værdisætter jeg det hvis det er gør det selv??
sireneeneris
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 27/01/2013 17:11

Re: hvordan beregner jeg hvad andelen reelt værd

Indlægaf molan » 14/05/2013 10:41

Foreningens samlede værdi - Foreningens samlede gæld / med din andel af Foreningen = andelsværdi.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15

Re: hvordan beregner jeg hvad andelen reelt værd

Indlægaf Annahi » 17/09/2021 21:03

Et rengøringsfirma, der tilbyder Erhvervsrengøring -tjenester, på webstedet kan du straks lave en beregning for rengøring af din lejlighed, virksomheden er også klar til at lave rabatter for sine tjenester. Jeg tror, ​​at dette er den mest rentable løsning til rengøring af en lejlighed eller et kontor.
Annahi
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 17/09/2021 19:08


Tilbage til Andelsværdi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster

cron