Fejl i vedtægter giver stort tab ved salg

Om værdien af andelen i foreningens formue, lovens 4 værdiberegningsmetoder.

Fejl i vedtægter giver stort tab ved salg

Indlægaf Fiona » 23/11/2015 20:03

Da jeg i maj 2015 sætter min andelsbolig til salg skriver jeg til administrator og bestyrelse om det ifølge vedtægterne er korrekt forstået, at jeg må sælge andelen til den pris jeg har købt min bolig for. Dette bekræftiges og jeg sætter boligen til salg. Jeg sætter boligen til salg til 65.000kr under min købspris. Efter 4-5 måneder finder jeg en køber men bliver da af administrator gjort opmærksom på, at jeg beklageligvis ikke som det ellers fremgår af vedtægterne må sælge til andet end prisen der er opgjort efter ejendomsvurderingen - endnu 72.000,-kr under min egen købspris. Mit spørgsmål er nu, kan jeg rette et erstatningskrav til bestyrelsen eller administrator om, at jeg dels er fejlinformeret (har fået adskillige tilbud for mange måneder siden på den pris, jeg nu kun må sælge til) samt, at jeg har købt andelen på et tidspunkt hvor vedtægterne allerede var ugyldige, fordi det oprindelige indekslån blev indfriet og man ikke var klar over, at det krævede en ændring i vedtægterne. Jeg mener derfor, at jeg har købt boligen under falske forudsætninger. Bestyrelsen og administrator bør have forsikringer, vil det være tænkeligt, at en sådan fejl sket under omlægning af lån, kan give erstatning i min situation?
Fiona
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 23/11/2015 19:28

Re: Fejl i vedtægter giver stort tab ved salg

Indlægaf molan » 25/11/2015 14:20

Fiona skrev:Da jeg i maj 2015 sætter min andelsbolig til salg skriver jeg til administrator og bestyrelse om det ifølge vedtægterne er korrekt forstået, at jeg må sælge andelen til den pris jeg har købt min bolig for. Dette bekræftiges og jeg sætter boligen til salg. Jeg sætter boligen til salg til 65.000kr under min købspris. Efter 4-5 måneder finder jeg en køber men bliver da af administrator gjort opmærksom på, at jeg beklageligvis ikke som det ellers fremgår af vedtægterne må sælge til andet end prisen der er opgjort efter ejendomsvurderingen - endnu 72.000,-kr under min egen købspris. Mit spørgsmål er nu, kan jeg rette et erstatningskrav til bestyrelsen eller administrator om, at jeg dels er fejlinformeret (har fået adskillige tilbud for mange måneder siden på den pris, jeg nu kun må sælge til) samt, at jeg har købt andelen på et tidspunkt hvor vedtægterne allerede var ugyldige, fordi det oprindelige indekslån blev indfriet og man ikke var klar over, at det krævede en ændring i vedtægterne. Jeg mener derfor, at jeg har købt boligen under falske forudsætninger. Bestyrelsen og administrator bør have forsikringer, vil det være tænkeligt, at en sådan fejl sket under omlægning af lån, kan give erstatning i min situation?


Du kan ikke få erstatning idet at ingen er erstatningspligtigt for at prøve på at hjælp dig også selvom de informationer fejlagtigt.

Hvis du har betalt for meget for din andel skulle du inden for 6 måneder efter du er blevet gjort bekendt med overprisen, have rettet henvendelse til den som solgte dig andelen for at få overprisen tilbagebetalt fra sælger.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Andelsværdi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron