Uforholdsmæssig stigning i andelsværdi

Om værdien af andelen i foreningens formue, lovens 4 værdiberegningsmetoder.

Uforholdsmæssig stigning i andelsværdi

Indlægaf fornavn@godmail.dk » 3/06/2016 14:47

Hej

Jeg har for ca. 5 måneder siden solgt min andelslejlighed som jeg har ejet gennem 15 år. Det der undre mig er, at andelsværdien er steget med 65% siden jeg solgte min andelslejlighed. Der har ikke været nogle grunde til denne stigning, der er hverken renoveret noget, eller andet som skulle retfærdiggøre denne stigning. Ejendomsmarked er heller galopperet prismæssigt i det område eller hele Danmark.

Mit spørgsmål er:
- Kunne det tænkes at den valuar som har prisfast ejendommen har taget fejl og har vurderet uretmæssigt lavt. Hvis dette er tilfældet kan rejse et krav om erstatning for differencen mellem det jeg har solgt andelen for og det den er vurderet til i dag.
- Er der nogen af jer som kender en god advokat som jeg kan bruge i denne forbindelse til evt. at køre sagen for mig. En advokat som er hjemvant i andelsproblematikken.

På forhånd tak.

Hilsen
Allan
fornavn@godmail.dk
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 30/05/2016 15:58

Re: Uforholdsmæssig stigning i andelsværdi

Indlægaf sfb » 4/06/2016 10:54

hej
Svaret er JA .
Men du skriver ikke hvor i landet du har en andel?
Du kan også gå på Google og søge på Advokatsamfundet ? .Eller på Advokatvagten ?
For er der ikke en udskrevet regel om at man på denne side ikke anbefaler Advokater eller andre !!
venligst
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Uforholdsmæssig stigning i andelsværdi

Indlægaf fornavn@godmail.dk » 8/06/2016 18:56

sfb skrev:hej
Svaret er JA .
Men du skriver ikke hvor i landet du har en andel?
Du kan også gå på Google og søge på Advokatsamfundet ? .Eller på Advokatvagten ?
For er der ikke en udskrevet regel om at man på denne side ikke anbefaler Advokater eller andre !!
venligst
sfb


Hej.

Tak for dit svar:-)

Jeg bor i Glostrup. Men det gør ikke noget hvor advokaten befinder sig henne, da det er kvaliteten som jeg er ud efter.

Grunden til at jeg spørge om nogen kender en advokat er, at jeg vil have en advokat med erfaringer og som har behandlet lignende problematikker før.
Jeg har oplevet at en advokat bare siger til en opgave, men vedkommende er ikke hjemvant på det pågældende område.

Hilsen
Allan
fornavn@godmail.dk
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 30/05/2016 15:58

Re: Uforholdsmæssig stigning i andelsværdi

Indlægaf sfb » 8/06/2016 19:19

hej
Løvendahl
Hjemmeside:http://www.lovendahl.eu
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Uforholdsmæssig stigning i andelsværdi

Indlægaf fornavn@godmail.dk » 9/06/2016 13:42

Hej

Desværre kan hjemmesiden ikke tilgås :-(

Hilsen
Allan
fornavn@godmail.dk
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 30/05/2016 15:58

Re: Uforholdsmæssig stigning i andelsværdi

Indlægaf Sangeren » 9/06/2016 14:52

Jeg googlede det bare og nåede frem til hans linkedinprofil. Gætter på du kan finde ham igennem den på en eller anden måde.

https://www.linkedin.com/in/loevendahl
Sangeren
Elite Entusiast
Elite Entusiast
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16/12/2015 12:00

Re: Uforholdsmæssig stigning i andelsværdi

Indlægaf fornavn@godmail.dk » 11/06/2016 00:44

Tak, jeg har skrevet til ham og håber han svarer.
Er der nogen der kender andre?

Hilsen
Allan
fornavn@godmail.dk
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 30/05/2016 15:58

Re: Uforholdsmæssig stigning i andelsværdi

Indlægaf fornavn@godmail.dk » 14/06/2016 14:20

Det er desværre ikke muligt at komme i kontakt med her Løvendahl.
Får følgende tilbagemelding når jeg skriver til ham:

This is the mail system at host SMTPOUT02.DKBAL.mailcore.com.

I'm sorry to have to inform you that your message could not
be delivered to one or more recipients. It's attached below.

For further assistance, please send mail to postmaster.

If you do so, please include this problem report. You can
delete your own text from the attached returned message.

The mail system

<www.martin@lovendahl.eu>: host mail10.surf-town.net[212.97.132.50] said: 550
5.1.1 <www.martin@lovendahl.eu>: Recipient address rejected: User unknown
in relay recipient table (in reply to RCPT TO command)

Så er jeg tilbage til start :-(

Er der andre som kan anbefale?

Hilsen
Allan
fornavn@godmail.dk
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 30/05/2016 15:58

Re: Uforholdsmæssig stigning i andelsværdi

Indlægaf Sangeren » 15/06/2016 01:18

Jeg vil gerne give at jeg synes hele hjemmesiden fejlen virker lidt uprof. lige som at hans kontaktoplysninger på linkedin er semiforkerte.

men altså, jeg gætter på mailen må være martin@lovendahl.eu det andet er bare mærkeligt
men ellers prøv det telfonnummer der står. 41 23 45 67

Men ellers er google din ven.
Sangeren
Elite Entusiast
Elite Entusiast
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16/12/2015 12:00

Re: Uforholdsmæssig stigning i andelsværdi

Indlægaf Løvendahl » 21/06/2016 22:19

Om erstatningssagen

Der spørges om følgende:

"- Kunne det tænkes at den valuar som har prisfast ejendommen har taget fejl og har vurderet uretmæssigt lavt."

Der er for mange ukendte faktorer, som skal undersøges, før et erstatningsgrundlag kan vurderes.

Hvis generalforsamlingen har valgt at gå fra en offentlig vurdering til valuarmetoden, kan det have indflydelse på prisfastsætningen. Vi ved ikke, om det er tale om en ny valuar eller den samme, men hvis det er den samme, kan du jo anmode om en redegørelse for, hvorfor der er kommet en stigning på 65 %. Som en god service bør man som valuar oplyse dette. Hvis det viser sig, at valuaren har "glemt" at justere prisen tidligere mm., kan der måske være grundlag for et erstatningskrav, fordi du i sagens natur skal kunne sælge din andelsbolig i tillid til, at prisen er fastsat korrekt.

Jeg kan ikke gå ind i sagen, men min tidligere arbejdsgiver var Bredgadeadvokaten Simon Heising fra Nexus Advokater, som kender til området. Jeg anbefale0,r at du låner "Håndbog for Private Andelsboligforeninger" på biblioteket og kontakter en gratis advokatvagt, som kan tage en indledende dialog med dig om ansvarsgrundlaget.

Venlig hilsen

Løvendahl
P.S. Det er altid interessant for alle at høre, hvordan et problem blev løst i sidste ende, husk derfor at skrive, hvordan problemet blev løst.

Venlig hilsen

Løvendahl
Cand.jur.


Kontakt mig hos Justa Advokatfirma på info@justa.dk. - tlf: 75 71 10 00
Brugeravatar
Løvendahl
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 414
Tilmeldt: 9/11/2007 01:55

Re: Uforholdsmæssig stigning i andelsværdi

Indlægaf fornavn@godmail.dk » 2/01/2017 12:43

Hej og godt nytår til alle

Jeg har skrevet til Simon Heising fra Nexus Advokater og han har lovet at vende tilbage og det nu mere end 4 måneder siden og jeg har intet hørt.

Så jeg er nok nødt til at henlægge sagen og accepterer at det er sådan det er :-(
fornavn@godmail.dk
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 30/05/2016 15:58

Re: Uforholdsmæssig stigning i andelsværdi

Indlægaf SertoliCell » 30/06/2017 14:01

Hej,
man kan jo omvendt spørge, om den forrige ejendomsvurdering har været utidssvarende og vurderet alt for lavt, især hvis det har været offentlig vurdering. I så fald er det jo ikke mærkeligt, at ejendomsværdien på et eller andet tidspunkt skal stige. At der sker i et stor ryk, kan jo bare være udtryk for, at den har ligget kunstigt lavt i alt for lang tid uden at følge markedet. Ejendommen skal jo til enhver tid afspejle markedsværdi som tænkt udlejningsejendom, sammenlignelige referenceejendomme, etc.

Når det er sagt, er der jo faldet dom om, at ejendomsvurderinger på identiske ejendomme desværre godt må svinge med mere end 100%, så det bliver vel vanskeligt at dokumentere, at den nye valuar skulle være mere galt afmarcheret end den forrige?

mvh
SertoliCell
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15/02/2005 17:48


Tilbage til Andelsværdi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster