Fordelingstal areal vs. BBR-areal?

Om værdien af andelen i foreningens formue, lovens 4 værdiberegningsmetoder.

Fordelingstal areal vs. BBR-areal?

Indlægaf SertoliCell » 30/06/2017 13:51

Hej,
min andelsboligforening har ved stiftelsen i sin tid vedtaget, at fordelingstallet skal følge størrelsen på boligen, og i vedtægterne forefindes en liste med hver boligs fordelingstal. Her står det også udtrykkeligt, at fordelingstallet følger boligens størrelse (og ikke individuelt indskud eller arbitrært fordelingstal).

Efter fornyet valuarvurdering i 2017 samt den sædvanlige for/imod debat omkring størrelsen på bufferen, er der vedtaget en højere andelskrone. Efterfølgende er der nu p.t. en håndfuld boliger til salg i foreningen. Jeg undrer mig dog over, at boligarealerne i salgsopstillingen ikke stemmer overens med de boligarealer, som er angivet i BBR-oversigten. Salgsopstillingens (lavere) boligareal lægges også til grund for beregning af maksimalprisen.

Administrator henviser til at salgsopstillingens boligareal følger fordelingslistens angivne boligarealer, og "det er det, vi altid har brugt". Så langt så godt, men skal fordelingslistens boligarealer ikke være i overensstemmelse med boligarealerne angivet i BBR, som vel er referencen? Det er små kvm det drejer sig om, men alligevel potentielt meget store beløb for andelshaverne, når man ganger op med den nye vedtagne andelskrone.

mvh
SertoliCell
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15/02/2005 17:48

Tilbage til Andelsværdi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster