Hensættelse til forbedringer

Om værdien af andelen i foreningens formue, lovens 4 værdiberegningsmetoder.

Hensættelse til forbedringer

Indlægaf jacob » 6/04/2005 13:24

I vores andelsboligboligforening er det blevet besluttet at hensætte til fremtidig vedligeholdelse, hvilket betyder, at andelskronen er lavere værdisat end den burde være.

Kan jeg, når jeg på et tidspunkt sælger, kræve den fulde andelsværdi og ikke kun den nedskrevede? Hvis jeg sælger får jeg jo ikke glæde af hensættelsen og den nye ejer får jo leligheden billigere end dens værdi.

Hvordan bruger foreningen hensættelsen? Det er jo ikke penge, der er nogle steder. Der er jo tale om papirpenge.

Jacob
jacob
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 6/03/2005 22:21

Indlægaf Andelshaver Nielsen » 7/04/2005 10:42

Du kan som altid kun maksimalt sælge til værdien i henhold til andelskronen (+forbedringer).

Logikken er, at jeres ejendom jo reelt er mindre værd på grund af den kommende udgift. Derfor skal køber også slippe det billigere, da han får andel i en ejendom, der har en kommende udgift til en konkret vedligeholdelse.

Jeg vil tro, at revisoren skal kræve, at sådanne hensættelser sker efterhånden som man indser, at der er brug vedligeholdelsen, også selv om den ligger flere år ude i fremtiden.

Havde man ikke lavet hensættelsen, måtte andelskronen tage tæskene den dag vedligeholdelsen rent faktisk blev gennemført.

Nielsen
Andelshaver Nielsen
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 67
Tilmeldt: 14/01/2005 15:39


Tilbage til Andelsværdi

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster