Isolering af gulv

Om renovering og vedligeholdelse af ejendommen og lejlighederne.

Isolering af gulv

Indlægaf Pige » 24/10/2005 17:32

Hej, skal man selv betale for en udvendig isolering af gulv i lejligheden, som ligger over en port, og derfor er temmelig kold. Foreninges vedtægter er normal vedtægterne. Isoleringen skal sættes op i portens loft.
Pige
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24/10/2005 17:28

Indlægaf Pige » 24/10/2005 17:33

Ups
Pige
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24/10/2005 17:28

Indlægaf kandidat » 24/10/2005 18:00

Det er meget almindeligt at arbejder udenfor andelens fire vægge betales af andelshaver. Er det udenfor mener jeg andelsforeningen bør betale. Alternativt kan du få tilskud til varmeregningen.
-Kandidat-

-Har du har læst vedtægterne?-
kandidat
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19/03/2005 02:35

Indlægaf Pige » 25/10/2005 08:25

Hej igen, tak for det hurtige svar. Jeg er førstegangs andelshaver, og må derfor spørge, om det er normalt, at man kan få tilskud til varmeregningen, og hvor man søger om det? Jeg har netop fået svar fra bestyrelsen om, at jeg selv skal betale for isolering, selvom der skal isoleres udvendigt. Jeg vil derfor meget gerne høre om tilskud til varmeregningen.
Pige
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24/10/2005 17:28

Indlægaf christian K » 25/10/2005 09:47

Det er ikke normalt at få tilskud til varmeregningen, men normalt at når man udregner varmeforbruget og fordelingen af regningen at man fratrækker 10-15% fra rum der ligger øverst og nederst og som i dit tilfælde henover en port. Det at du selv skal betale mener jeg ikke er den optimale løsning, men hvis det er det bestyrelsen har bestemt så er det vel sådan. Men tænk så på at det må indgå som en forbedring af din andel
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19

Indlægaf kandidat » 25/10/2005 10:37

Der er jeg enig med Christian, hvis du selv skal betale, så må det være en forbedring af din andel. Men tjek lige med bestyrelsen og få det på skrift. Mere hvis der bliver noget senere (når du engang skal sælge).

Og så tjek lige jeres vedtægter, hvad siger de om bygningens vedligeholdelse.

Hm synes dog det er underligt at det er besluttet at du selv skal betale for udendørs vedligeholdelse. Det svarer til at man selv skulle betale for den facade renovering, som var udenfor sin andel, så er det jo surt at bo højt oppe.
-Kandidat-

-Har du har læst vedtægterne?-
kandidat
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19/03/2005 02:35

Indlægaf Pige » 3/11/2005 14:16

Vores vedtægter er normalvedtægter.
Stk. 1.
Al vedligeholdelse inde i boligen påhviler andelshaveren, bortset fra vedligeholdelse af fælles lodretgående forsyningsledninger, udskiftning af udvendige døre samt vinduer. Andelshaverens vedligeholdelsespligt omfatter også eventuelle nødvendige udskiftninger af bygningsdele og tilbehør til boligen, så som f.eks. udskiftning af gulve og køkkenborde. Andelshaverens vedligeholdelsespligt omfatter også forringelse, som skyldes slid og ælde.

Men er en isolering foretaget udefra, vedligeholdelse ?

Jeg har faktisk lige modtaget et brev fra bestyrelsen om, at isoleringen skal foretages indefra (betyder vi skal brække vores sildebensparket op), da de ikke kan tage beslutning om en udvendig isolering pga. frygt for evt. svampe skader som følge af en foretaget isolering, og frygt for at en evt. senere renovering af porten vil blive fordyret pga. en isolering.
Pige
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 5
Tilmeldt: 24/10/2005 17:28

Indlægaf Janra » 5/11/2005 12:06

Der er mulighed for at indblæse rockwool granulat fra undersiden af andelen. Dette gøres ved at bore huller fra porten, indblæse granulat og efterfølgende lukke hullerne. Derved undgåes synlig isolering.. Du kan kontakte Rockwool, som henviser til håndværkere i dit område.

Jeg forstår slet ikke bestyrelsens beslutning og synes du skal prøve at foreholde dem vedtægterne og bede dem kigge på det endnu en gang.
Janra
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 5/11/2005 11:58
Geografisk sted: Nørrebro, Kbh


Tilbage til Bygningsrenovering og vedligeholdelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron