Udviddelse af lejligheder

Om renovering og vedligeholdelse af ejendommen og lejlighederne.

Udviddelse af lejligheder

Indlægaf Jimbo_Jones » 29/11/2005 01:14

Jeg er andelshaver i en forening med kun 7 lejligheder. Bygningen består af 4 lejligheder i stueetagen og 3 på 1 sal.
Tidligere på året besluttede vi at udvide beboelsen – altså de eksisterende lejligheder. Som udgangspunkt skulle de 3 lejligheder beliggende på 1. sal inddrage hver deres del af loft-etagen (beliggende ovenover deres lejligheder), mens de resterende 4 skulle inddrage hver deres del af kælderen (liggende under). De ekstra m2 skulle som udgangspunkt inddrages uden at koste den enkelte andelshaver noget. Inddragelsen af de ekstra m2 betød, at andelshavere fra stueetagen måtte opgive loftrum og ligeledes måtte andelshavere fra 1.salen opgive kælderrum.

Jeg kom med den indskydelse, at hele ”inddragelsen” først skulle blive aktuel, når Teknisk Forvaltning havde givet sin tilladelse til alle. Denne indskydelse mangler dog i referatet!!

Sagen er den, at vi i stueetagen, ikke har fået tilladelse af Teknisk Forvaltning til at inddrage kælderen til beboelse af brandsikkerhedsmæssige årsager.

Pt. er vi altså 4 ud af 7 andelshavere, som ikke føler, at vi får gavn af den såkaldte udvidelse. Kan vi, evt. ved en ekstraordinær generalforsamling, omstøde den beslutning mht. udvidelse, som blev truffet tidligere på året??

Der skal dertil siges, at:

1) En af 1. sals lejlighederne netop er blevet solgt, med notat om brugsretten til de pågældende loftrum i slutsedlen, dog uden at dette har kostet ekstra for køberen, som i øvrigt i forvejen var andelshaver i foreningen.
2) Ingen af udvidelsesarbejderne er påbegyndt.
Jimbo_Jones
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 28/11/2005 23:12

Indlægaf HansL » 27/12/2005 00:31

Da der er ændret på forudsætningerne, mener jeg at forslaget må behandles på en ny generalforsamling, specielt fordi der er 3 andelshavere der får gavn af udvidelserne, mens der er 4 der mister et loftrum - ganske vist får de så ekstra plads i kælderen, men jeg kan ikke vurdere om det opvejer det mistede loftrum. Hvis der er tale om en forringelse for de 4 der bor i stuen, mener jeg at der bør holdes en ny afstemning om forslaget. Den nye ejer af den solgte 1.sals lejlighed var heldigvis andelshaver i forvejen og kender derfor forudsætningerne, men hvis dette skulle give problemer må I nok have en advokat på banen.
Venlig hilsen
HansL
HansL
Moderator
Moderator
 
Indlæg: 238
Tilmeldt: 19/03/2004 17:18
Geografisk sted: Storkøbenhavn


Tilbage til Bygningsrenovering og vedligeholdelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster

cron