Inddragelse af loftsrum - andelforeningens økonomi

Om renovering og vedligeholdelse af ejendommen og lejlighederne.

Inddragelse af loftsrum - andelforeningens økonomi

Indlægaf jakobstobbe » 31/12/2005 12:43

Hejsa

Jeg er andelshaver i en forening, hvor vi overvejer at inddrage loftsrummet til min lejlighed.

Efter længere tids debatteren, er vi stadig i tvivl om økonomien i det.

Vi har taget det udgangspunkt at jeg skal betale for hver m2 til andelskronen. Derudover skal jeg selv stå for istandsættelsen.

Plusser for foreningen:

Hvis loftsrummet inddrages, så bliver ejendommen mere værd - idet der er flere beboelseskvadratmeter i ejendommen. Desuden får foreningen mit indskud for loftsrummet.

Minusser for forenignen:
Jeg får en større del af "kagen", når andelskronen værdisættes til gen. forsamlingen.


Som jeg forstår det, så vil dette i sidste ende være en øk. gevinst for foreningen, hvis jeg inddrager loftrummet. Indskuddet kan bruges til forbedringer i ejendommen og desuden betales der mere husleje.

Er dette korrekt?

vh
Jakob
jakobstobbe
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 31/12/2005 12:26

Indlægaf zuma » 4/01/2006 09:41

Kære Jakob

Det er sådan set rigtigt forstået, men hvis AB vil sælge loftet til dig, skal de efter min vurdering vælge en af to fremgangsmåder. Enten så sælges loftet som råloft til en lavere pris end andelskvadratmeterprisen, og du forestår selv istandsættelsen eller også sælges loftet istandsat til en højere pris end kvadratmeterprisen, idet der er tale om andelskrone + forbedringer.

Efter min vurdering er AB nok mest interesseret i at sælge til kvadratmeterprisen som råloft, og derved får de mest for penge, men der er tale om en forhandling mellem dig og foreningen.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Bygningsrenovering og vedligeholdelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron