besværlig underbo

Om renovering og vedligeholdelse af ejendommen og lejlighederne.

besværlig underbo

Indlægaf rgp » 25/01/2006 18:18

Vi er ved at renovere et badeværelse, og vores underbo har fra starten været utrolig vrangvillig til at lave aftaler om hvornår håndværkerne kan komme ind hos hende for at lave rørene (der er etableret et ekstra tilløb til faldstammen og vi skal have forlønget nogle vandrør fordi vores gulv skal hæves).
Hun har så mange klager og er så mopset at jeg nu er alvorligt bekymret for om hun overhovedet vil lukke dem ind igen så de kan afslutte arbejdet. Der er nærmest ingen dage det passer hende og hun er begyndt at tale om at hun har mistet flere tusinde kroner i tabt arbejdsfortjenest fordi hun ikke kan tage på arbejde når vores håndværkere skal komme derned. Hun er nemlig nødt til at være tilstede.
Er hun forpligtet til at lukke dem ind dernede overhovedet? Og er det et rimeligt krav at vi skal aflønne hende fordi hun skal være hjemme?


I denne tråd er der noget om en underbo der gerne vil have en tilladelse, desværre virker det link der er sat ind som svar derpå ikke, det giver mig en 404'er
http://www.andelsbolig-debat.dk/andelsb ... ht=underbo
rgp
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 25/01/2006 18:02
Geografisk sted: østerbro

Re: besværlig underbo

Indlægaf commodore64 » 26/01/2006 18:16

rgp skrev:I denne tråd er der noget om en underbo der gerne vil have en tilladelse, desværre virker det link der er sat ind som svar derpå ikke, det giver mig en 404'er
http://www.andelsbolig-debat.dk/andelsb ... ht=underbo


Er det dette link du ikke kan få til at virke?
http://www.andelsbolig-debat.dk/andelsb ... .php?t=170

Og mht. dit første spørgsmål, så start med at kigge i vedtægterne - det er muligt, at der allerede står i hvilke tilfælde en andelshaver har krav på at få adgang til underbos lejlighed; eks. i forbindelse med arbejder, hvor bestyrelsens tilladelse er indhentet; det kan være I ifølge vedtægter skal bekoste at rørføringen i underboens lejlighed skjules af (lovligt) nedsænket loft.

Hvis jeg var i jeres situation, ville jeg sørge for først at indhente tilladelser hos bestyrelsen (og andre myndigheder, hvis der måtte være behov) først. Dernæst bede bestyrelsen varsle adgang til lejemålet under jeres.

I vores forening er det eksklusionsgrund hvis en andelshaver ikke giver håndværkerne adgang, hvis det er givet rettidigt varsel.

Og mht. den tabte arbejdsfortjeneste - jeg ville blot ignorere den slags urimelige krav.
commodore64
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 26/01/2006 17:46
Geografisk sted: Kbh

Hvordan fungerer en kuglehane?

Indlægaf JN » 7/12/2006 17:49

Jeg skal have skiftet en pakning i en køkken vandhane. Det er derfor nødvendigt at slukke for vandet mens pakningen skiftes.

Under vasken sidder der hhv. en kuglehane med t-greb til varmt og koldt vand. Begge var næsten umulige at dreje, da de havde sat sig. Det lykkedes med det varme vand, men for hanen med det holde knækkede først den ene vinge, og drefter en anden. Altså kunne jeg ikke slukke for det kolde vand.
Tilbage sad der en bolt, som man kan dreje med en svensknøgle, men det kan man enten skrue helt ud (det tør jeg godt nok ikke, da jeg er bange for det så vil sprøjte ud med vand) eller helt i. Uanset retningen jeg drejer bolten så slukker vandet ikke.

Spørgsmål:
Virker sådan en kuglehane på en bestemt måde? Jeg vil gætte på man blot kan montere et nyt t-greb for at dreje bolten, men til hvad nytte hvis det tilsyneladende ikke hjælper.
mvh
JN
JN
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 16/10/2003 18:17
Geografisk sted: København Ø

Indlægaf JN » 7/12/2006 17:51

Sorry - ovenstående indlæg skulle have været i seperat tråd.
mvh
JN
JN
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 16/10/2003 18:17
Geografisk sted: København Ø


Tilbage til Bygningsrenovering og vedligeholdelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster