Hul i tag ved kvist - Vand kommer ind

Om renovering og vedligeholdelse af ejendommen og lejlighederne.

Hul i tag ved kvist - Vand kommer ind

Indlægaf tt2002 » 30/08/2006 22:24

Jeg har boet i en lille andelsforening i over 1 år nu og oplevede for ca. 2½ uge siden, at det var begyndt at dryppe vand ind gennem mit loft i kvisten.
Jeg gjorde med det samme bestyrelsesformanden opmærksom herpå.

Efter ca. ½ uge kom der håndværkere ud og kiggede, men pga. forholdene kunne de ikke komme til at lave taget umiddelbart. Der skal sættes stillads op.

Der er nu gået yderligere ca. 2 uger, og stilladset er stadig ikke sat - til dels fordi stilladsfirmaet ikke har overholdt deres aftale. Formanden siger der vil gå én uge mere før stilladset sættes op, og derefter skal håndværkerne komme ud og reparere.

Mit spørgsmål er: Hvor meget skal jeg finde mig i? Er det bare ærgeligt, at der er så lang ventetid? Nu har jeg trods alt måtte døje med dryppende vand hver gang det regner i 2½ uge.

Jeg håber virkelig, der er nogen der kan hjælpe. På forhånd tak.
tt2002
Novice
Novice
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 30/08/2006 22:17

Indlægaf christian K » 31/08/2006 10:34

Hvis bestyrelsen siger at de har bestilt håndværkere, så er du nok nødt til at finde dig i det, som håndværker situationen er nu i Danmark, er man simpelt hen nødt til at vente.
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19

Indlægaf tt2002 » 31/08/2006 14:25

Grunden til den lange ventetid er kun til dels håndværker-mangel (som der jo selvfølgelig ikke er noget at gøre ved.

Ventetiden skyldes til dels også, at vores formand ikke har været særlig hurtig i optrækket og sørget for, at håndværkerne overholdt deres aftaler.

Endelig ville jeg mene, at jeg i denne situation er i min gode ret til at kræve, at hullet om ikke laves med samme så i hvert fald midlertidig dækkes over (hvilket Falck kunne gøre med 1 dags varsel).
tt2002
Novice
Novice
 
Indlæg: 25
Tilmeldt: 30/08/2006 22:17

Indlægaf christian K » 31/08/2006 14:36

Med mit kendskab til håndværkere vil jeg tillade at forsvare din formand lidt, de er ikke nemme at holde til ilden. Men selvfølgelig skal skaden stoppes hurtigst muligt. Jeg ved ikke om der er muligt at få nogen ud og tildække hullet uden brug af stillads.
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19

Indlægaf zuma » 3/09/2006 12:11

Jeg tror situationen - som beskrevet - skal tages med et gran salt, selvom det selvfølgelig er irriterende at skulle leve med dryppende vand. Skaden i din andel dækkes af ejendommens forsikring, og hvis forsikringen kun dækker en vis del grundet passivitet fra bestyrelsen, ja så bør du overveje at medinddrage bestyrelsen fsva. den merudgift.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Bygningsrenovering og vedligeholdelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron