Vedligeholdelse

Om renovering og vedligeholdelse af ejendommen og lejlighederne.

Vedligeholdelse

Indlægaf Persson83 » 15/04/2009 12:32

Hej

For ca 2.5 måned siden opdagede min kæreste og jeg, svamp inde på vores badeværelse. Vi kontaktede med det samme viceværten. Han måler såvægen med en fugt måler. Væggen mod naboens badeværelse har en fugtighed på over 100 mens resten af badeværelset har en normal fugtighed. (dette tyder på at der ikke er tale om et generelt fugtigt badeværelse)
Kort efter finder viceværten ud af ud af at, et af udluftnings rørene ml. vores og naboens badeværelse er utætte (og både naboens og opgangens væg har svamp).

I vedtægterne står det at vedligeholdelse af fælles forsyningsledninger påhviler foreningen.
Vi mener derfor at det er andelsforeningen der skal betale for renovering af vores badeværelse. Vi har minimeret skaden ved at jævnligt fjerne den synlige svamp med Rodalon. Vil du ikke mene at det er foreningen der skal udbedre skaden?

Vi har gentagne gange kontaktet viceværten og bestyrelses formanden, der aldrig har tid og siger at vi må tage den en anden dag...

Vi er trætte af at vente, så mit spørgsmål er hvor lang tid vi skal vente inden vi selv kan udbedrer fejlen og kræver beløbet erstattet ? Skal vi skrive et brev og give dem en frist ?

Og så lige til sidst…
Viceværten har selv sagt at det utætte udluftningsrør er hovedårsagen(over 50%) til svampen, men mener at vi har bidraget til skaden da de tidligere ejer har brugt en maling der holder på fugten. Kan dette nedsætte erstatningen selv om skaden aldrig ville have sket, hvis ikke rørene var utætte?

På forhånd tak

Venlig hilsen
Persson
Persson83
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 19/03/2009 21:21
Geografisk sted: København

Tilbage til Bygningsrenovering og vedligeholdelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster