Vandskade og skimmelsvamp - bestyrelsen ignorerer ansvar

Om renovering og vedligeholdelse af ejendommen og lejlighederne.

Vandskade og skimmelsvamp - bestyrelsen ignorerer ansvar

Indlægaf Nyllis » 5/05/2010 13:04

Jeg bor i en andelsbolig. Sidste år fik underboen og vi en vandskade på grund af meget kraftigt regnvejr.
Vi har nu fået skimmelsvamp, men foreningen nægter at de eller deres forsikring skal dække skaden.

Dette til trods for at bestyrelsen vedkender at det er en skade på selve ejendommen, og har bekostet udbedrelse af skaderne hos underboen.

Lidt forhistorie:
Da vi opdagede skaden, gik vi øjeblikkeligt til bestyrelsen - og forventede at der ville komme fugtekniker med affugter og målere osv ud til os. Det gjorde der ikke. Bestyrelsen gjorde ingenting for at finde årsagen til skaden, eller for at afdække skadernes omfang. De konstaterede blot synlige skader hos underboen, og fik en håndværker til at udbedre disse. Ingen målinger - ingen undersøgelser.
Vi har selv bekostet diverse undersøgelser for fugt og skimmel - og bestyrelsen mener fortsat at det er egen forsikring der skal dække.
(jeg mistænker at foreningen simpelthen ikke har en forsikring der dækker disse skader, og forsøger at fralægge sig ansvaret - hvilket så er en helt anden sag.)


Er der nogen der kan hjælpe os med at afklare hvorvidt det er foreningens forsikring (eller foreningen selv) der skal dække?

Hilsener fra Nyllis
Nyllis
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5/05/2010 10:57

har du fået et svar ??

Indlægaf skimmelramt » 23/07/2010 01:18

Vandskade og skimmelsvamp - bestyrelsen ignorerer ansvar
TYPISK :smile28: jeg er SÅ træt af bestyrelser der er bedøvende ligeglade :smile13:
har du fået lidt hjælp omkring denne sag ??

Vis ikke så vil jeg GERNE hjælpe dig så du får bestyrelsen til at fatte at det ER alvor og de SKAL tage din henvendelse alvorlig

jeg kæmpet i2½ før de med en lastbil blev kørt over så de fattet det.

Men nu HAR de fattet budskabet. men det har kostet tid, sved og Tåre (og tæt på et ægteskab)

Hilsen
fra MEGA skimmelramt
skimmelramt
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16/06/2010 01:51

Indlægaf Nyllis » 25/08/2010 00:23

hej du må meget gerne kontakte mig pr@inlead.dk
Nyllis
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 5/05/2010 10:57


Tilbage til Bygningsrenovering og vedligeholdelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster