Renoveringsplan for ejendommen

Om renovering og vedligeholdelse af ejendommen og lejlighederne.

Renoveringsplan for ejendommen

Indlægaf KasperTorup » 3/02/2012 17:24

Hej alle sammen,

Jeg er andelshaver og sidder i bestyrelsen i en forening på 44 andele, 4 lejemål og et erhvervlejemål.

Vi er pt. i gang med, at få nyt tag samt få efterisoleret vores facade. Når dette er færdiggjort (og vi har fået regnskabet gjort op), vil vi gerne have lavet en renoverings- samt forbedringsplan for ejendommen. Jeg forestiller mig den skal deles op i en fem-, 10- og 15-års plan. Dette skal gøres for, at strukturere og prioritere, hvad vi skal have gjort og hvornår, samt for at finde ud af, hvad vi kan klare på driften og hvad der skal lånes til.

Ambitionen er indledningsvis, at det skal være en uofficiel plan altså skal det ikke vedtages på generalforsamling, men snarere en hjælp til bestyrelsens arbejde. Dette skal under ingen omstændigheder kædes sammen med ekstern gennemgang af huset, da vi har gjort rigeligt af dette.

Er der nogen, der har erfaringer med dette? Har I evt, et 'framework' eller lignende, der kan bruges? Gode råd og lignende modtages med kyshånd :smile2:

Mange tak.

Mvh. Kasper
KasperTorup
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 3/02/2012 17:04

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 4/02/2012 01:03

Inspiration kan ses hos SM
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf KasperTorup » 7/02/2012 23:49

Tak for det, Jens. Det kunne også være spændende, at se, hvordan denne inspiration er blevet brugt af andelsboligforeninger?
KasperTorup
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 3/02/2012 17:04

Indlægaf KasperTorup » 4/03/2012 14:23

Jeg kan forstå, der ikke er eksempler på dette?
KasperTorup
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 3/02/2012 17:04


Tilbage til Bygningsrenovering og vedligeholdelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster