Badeværelse

Om renovering og vedligeholdelse af ejendommen og lejlighederne.

Badeværelse

Indlægaf kiley » 23/06/2012 17:29

Hej.
Min søn, der bor i forældrekøbt andelslejlighed i Aarhus har jævnligt problemer med, at vandet kommer op på gulvet via risten på badeværelset.
Han har selv været igang med at rense det så godt han kunne, og det har nu hjulpet lidt.
Min søn har snakket med viceværten deroppe, som har sagt, at hvis det ender med at afløbet bliver helt tilstoppet, skal der en slamsuger til at rense rørene. Viceværten gav udtryk overfor min søn, at han ikke vidste, hvem der egentlig skulle afholde denne udgift, hvis det skulle blive aktuelt.
Jeg/vi er således også i tvivl.
Er der nogen, der har kendskab til et sådant problem?

Hilsen Kirsten
kiley
Novice
Novice
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6/06/2012 12:44

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 24/06/2012 11:26

Vedtægter beskriver normalt hvem der skal vedligeholde de enkelte bygningsdele, så du skal kigge i foreningens vedtægter. Hvis vedtægterne er uklare på det punkt, må man følge foreningens hidtidige praksis.

Når der kommer vand op på gulvet via risten, så har den manglende vedligeholdelse af afløbet nået et punkt hvor der er risiko for vandskade i underliggende lejlighed og etageadskillelsen.

Den der har ansvaret for den manglende rensning har derfor også risiko for at skulle betale udgifter til udbedring af vandskade på bygningen.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf kiley » 24/06/2012 20:59

Iflg. vedtægterne står der, at hvis det klassificeres som en del af sanitetsudstyret på wc'et, så skal andelshaveren afholde udgiften.
kiley
Novice
Novice
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6/06/2012 12:44

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 24/06/2012 22:25

på wc'et

Du mener formentlig "på badeværelset" :smile17:

Jeg betragter toilet, håndvask og vandhaner som sanitetsudstyr, hvorimod afløb ligger mere fjernt.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf kiley » 26/06/2012 13:19

Tak for det, så ved jeg/vi står, hvis der skulle opstå noget, men forhåbentlig ikke.
kiley
Novice
Novice
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6/06/2012 12:44

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 26/06/2012 17:29

Det opstående problem med vand på gulvet skal løses nu, så jeg vil anbefale at du retter henvendelse til bestyrelsen for at få det renset og for at få oplyst hvordan den slags normalt betales i ejendommen.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf kiley » 5/07/2012 23:48

Viceværten har sagt til min søn, at han skulle vente og se tiden an.
Hvad gør man så?
kiley
Novice
Novice
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6/06/2012 12:44

Husdyr

Indlægaf kiley » 3/01/2013 00:26

Jeg kunne godt tænke mig at anskaffe mig en lille hund, men vores formand siger, at det er forbudt at holde husdyr til trods for, at der i vedtægterne for andelsboligforeningens § 13 under Husorden står, at generalforsamlingen kan fastsætte regler for husorden, herunder husdyrhold.
Jeg har forelagt, at man i bestyrelsen (vi er kun tre bestyrelsesmedlemmer) stemmer om det, hvad han ikke vil høre tale om. Det viser sig, at formanden og hans kone aldrig nogensinde har haft dyr, men derfor skal det vel ikke gå ud over os, der gerne vil have et husdyr.
Kan det være rigtigt, at formanden alene kan bestemme det og er afvisende overfor mit forslag.
Jeg sidder selv som kasserer.
kiley
Novice
Novice
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6/06/2012 12:44

Re:Vandmåler

Indlægaf kiley » 16/11/2014 13:40

Vi har fra Brunata fået tilsendt skrivelse om, at det er tid for udskiftning af vandmålere
(hver 6. år) i.h.t. lovgivningen.
Jeg har aldrig hørt om dette fænomen. Er det noget, der specielt er pålagt andelsboligforeningshavere?
Der er 9 lejligheder i ejendommen.

M.v.h.
Kiley
kiley
Novice
Novice
 
Indlæg: 12
Tilmeldt: 6/06/2012 12:44


Tilbage til Bygningsrenovering og vedligeholdelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster