Badeværelse og tilladelse

Om renovering og vedligeholdelse af ejendommen og lejlighederne.

Badeværelse og tilladelse

Indlægaf signebrix » 2/04/2004 11:30

Min kæreste og jeg er ved at få etableret badeværelse i vores andelslejlighed. Vi overtog den for et par måneder siden, og der var da et et mangelfuldt 'badeværelse', som en tidligere ejer havde indrettet ved at udvide det oprindelige toiletrum. Dette badeværelse havde imidlertid ikke afløb mm, men har rummet en (utæt) brusekabine, som blev pillet ned, inden vi overtog lejligheden.

Nu er vi faktisk igang med at få lavet et badeværelse med afløb med mere - og arbejdet er p.t gået i stå, fordi vores underbo ikke vil lade håndværkerne lave rørføringen gennem hans loft uden at se en tilladelse. Og en sådan har vi ikke! Det burde vi måske have, men vi regnede med, at det var garant nok for lovligheden, at arbejdet bliver udført af autoriserede håndværkere (som vi stoler på). Endvidere har jeg to gange kontakte formanden for andelsboligforeningen per email for at høre, hvad vi skulle være opmærksomme på. Han har imidlertid ikke svaret, og da andelsboligforeningen desuden opfordrer folk til at indrette badeværelser (for at undgå fugtskader fra brusekabiner mm), troede vi, at vi kunne gå i gang uden videre.

Nu står arbejdet stille, og vi prøver at få fat i bestyrelsen, så vi kan få redt trådene ud. Det viser sig, at underboen af kassereren i foreningen har fået at vide, at rørføring under gulvet er ulovligt. Det kan vi ikke forstå, da det dels er en løsning, som flere (autoriserede) håndværksmestre har foreslået, og da kassereren dels intet kender til vores specifikke projekt.

Er der nogen, der har stået i en lignende situation - eller har input omkring tilladelser mm?

Bedste hilsner Signe
signebrix
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 21/03/2004 17:27

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 2/04/2004 20:25

Et lignende spørgsmål er besvaret på
http://www.andelsbolig-debat.dk/andelsb ... .php?t=170
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg


Tilbage til Bygningsrenovering og vedligeholdelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster