Hjælp - Bestyrelse ignorerer vandskade

Om renovering og vedligeholdelse af ejendommen og lejlighederne.

Hjælp - Bestyrelse ignorerer vandskade

Indlægaf SertoliCell » 23/09/2014 14:46

Hej,
jeg har det problem, at der er i to omgange er sivet vand ned fra min overbos badeværelse. Det har vist sig i form af, at det dryppede fra loftet, og der er kommet ca. 20x40 cm stor plamage på loftet.

Jeg har i sin tid kontaktet min bestyrelse om problemet for at gøre opmærksom på risikoen for skimmelsvamp mellem de to etager m.m. Men man har bare svaret mig, at man ikke mente det var nødvendigt med fugt- og indeklimakonsulent. Det måtte jeg sådan set selv ligge og rode med (men de ville da gerne høre om resultatet...). Foreningens juridiske administrator har tilsyneladende stiltiende accepteret bestyrelsens synspunkt.

Nu er der så igen dryppet vand ned fra oven. Udover at min overbo har sørget for, at VVS har udbedret fejlen én gang for alle (?), er der ikke handlet på det fra bestyrelsens side efter at den er blevet informeret om den nye vandskade.

Jeg mener ikke, at det kan være min opgave at skulle bestille og lægge ud/betale for en uvildig gennemgang af byggestrukturer som teknisk set ligger uden for min lejlighed (dvs. mellem min underbos gulv og mit loft).

Men hvordan kommer jeg videre herfra? Jeg har forsøgt at råbe min bestyrelse op flere gange skriftligt for at gøre opmærksom på problemet og risikoen for skimmelsvamp - dog uden held. Er der en instans som jeg kan klage til? (foreningen er ikke medlem af ABF).
Hvad gør jeg?!

mvh
den meget frustrerede
SertoliCell
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 9
Tilmeldt: 15/02/2005 17:48

Tilbage til Bygningsrenovering og vedligeholdelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster