Fejl efter tidligere håndværker ? Hvem har ansvaret ?

Om renovering og vedligeholdelse af ejendommen og lejlighederne.

Fejl efter tidligere håndværker ? Hvem har ansvaret ?

Indlægaf LineHansen » 9/01/2015 12:13

Hej alle sammen

Jeg kunne godt bruge en smule råd og vejledning i følgende spørgsmål:

Jeg købte en andel for snart 2,5 år siden. Da jeg flyttede ind fandt jeg ud af at toilettet var i stykker, og fik derfor et nyt, installeret af andelens tilknyttede VVS-firma. Problemet er, som jeg netop har erfaret, at det gamle toilet var ophængt op ad badeværelses væggen, og det er det nye ikke. Derfor er der hul i tapeten og jeg har nu for første gang siden toilettet blev installeret set bag toilettet at der er nogle mistænkeligt lignede skjolder som jeg selv tror kunne være skimmelsvamp.

Mit spørgsmål er hvordan jeg forholder mig.
Er det muligt at spørge andelsforeningen eller er det bedre at kontakte sin indboforsikring ? eller står jeg i en situation hvor det faktisk er min egen skyld da jeg ikke har tjekket efter før?
Jeg aner intet om hverken vådrums sikring, renovering eller andet håndværksmæssigt og befinder mig pludseligt i en lidt mærkelig situation hvor jeg ikke ved hvor jeg står.
Jeg håber på lidt hjælp og vejledning for dem som har mere forstand på det end mig !

Mvh Line.
LineHansen
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 9/01/2015 12:05

Re: Fejl efter tidligere håndværker ? Hvem har ansvaret ?

Indlægaf molan » 18/02/2015 11:28

Ja, det er ikke foreningens ansvar, så det er dig der hænger på den, om din private indbosforsikring dækker kan jeg ikke sige noget om, men det er tvivlsomt eftersom det skulle være en ejendoms-forsikring for at dækker den slags da det jo ikke er dit indbo men bygning som har problemet.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Bygningsrenovering og vedligeholdelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 4 gæster

cron