Vandskade som følge af nyt badeværelse i andelsbolig

Om renovering og vedligeholdelse af ejendommen og lejlighederne.

Vandskade som følge af nyt badeværelse i andelsbolig

Indlægaf maagen » 22/04/2015 21:31

Jeg har fået opført opført et badeværelse som hovedentreprise, dvs. jeg har hyret en entreprenør til at står for byggeriet og for at finde underentreprenører. Under byggeriet - inden det blev færdigt - opstod der en vandskade hos min underbo, formentlig på grund af en fejl i vvs arbejdet. Arbejdet er udført af autoriseret vvs'er. Mit spørgsmål er hvem der skal betale for vandskaden. Er det entreprenøren, vvs'eren (underentreprenøren), andelsboligforeningens bygningsforsikring, eller mig? Jeg har søgt og fået tilladelse fra bestyrelsen og kommunen inden arbejdet blev sat igang. Mit forsikringsselskab (hvor jeg har indboforsikring) siger, at jeg aldrig kan drages til ansvar fordi jeg ikke har handlet culpøst (forsætligt eller uagtsomt). Hvad mener I? Og ydermere, I det tilfælde at underentreprenør eller entreprenør ikke betaler eventuelle skyldige beløb/erstatninger, kan kravet så gå videre til mig?

mvh
andelshaveren
maagen
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22/04/2015 19:49

Re: Vandskade som følge af nyt badeværelse i andelsbolig

Indlægaf molan » 28/04/2015 08:42

maagen skrev:Jeg har fået opført opført et badeværelse som hovedentreprise, dvs. jeg har hyret en entreprenør til at står for byggeriet og for at finde underentreprenører. Under byggeriet - inden det blev færdigt - opstod der en vandskade hos min underbo, formentlig på grund af en fejl i vvs arbejdet. Arbejdet er udført af autoriseret vvs'er. Mit spørgsmål er hvem der skal betale for vandskaden. Er det entreprenøren, vvs'eren (underentreprenøren), andelsboligforeningens bygningsforsikring, eller mig? Jeg har søgt og fået tilladelse fra bestyrelsen og kommunen inden arbejdet blev sat igang. Mit forsikringsselskab (hvor jeg har indboforsikring) siger, at jeg aldrig kan drages til ansvar fordi jeg ikke har handlet culpøst (forsætligt eller uagtsomt). Hvad mener I? Og ydermere, I det tilfælde at underentreprenør eller entreprenør ikke betaler eventuelle skyldige beløb/erstatninger, kan kravet så gå videre til mig?

mvh
andelshaveren


Det er VVS's erhvervs forsikring som skal dække dennes skade eller hvis denne ikke er forsikrede vedkommende selv.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Bygningsrenovering og vedligeholdelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron