har jeg pligt til at vedlige konstruktion under gulvet?

Om renovering og vedligeholdelse af ejendommen og lejlighederne.

har jeg pligt til at vedlige konstruktion under gulvet?

Indlægaf ppp » 22/05/2015 17:38

Jeg har i forbindelse med salg af min andelslejlighed fået en henvendelse fra køber om at de har opdaget en skjult fejl? under gulvet. I et rum langs væg giver sildebens parketten sig når man træder på den. Jeg har ikke opdaget dette da pågældende væg var møbleret. Det kan altså dreje sig om at afstivningen (undergulv) har forskubbet sig. Er jeg som sælger pligtig til at erstatte denne "under gulvet" fejl? Eller er dette ikke en del af indvendig vedligehold? Fejlen er overset af syn og skøn. Det vides selvfølgelig heller ikke om det drejer sig om en anden skade i form af hussvamp eller råd ( her dækker andelsbolig forsikringen mener jeg). Hilsen ppp
ppp
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 22/05/2015 17:28

Re: har jeg pligt til at vedlige konstruktion under gulvet?

Indlægaf molan » 26/05/2015 08:43

ppp skrev:Jeg har i forbindelse med salg af min andelslejlighed fået en henvendelse fra køber om at de har opdaget en skjult fejl? under gulvet. I et rum langs væg giver sildebens parketten sig når man træder på den. Jeg har ikke opdaget dette da pågældende væg var møbleret. Det kan altså dreje sig om at afstivningen (undergulv) har forskubbet sig. Er jeg som sælger pligtig til at erstatte denne "under gulvet" fejl? Eller er dette ikke en del af indvendig vedligehold? Fejlen er overset af syn og skøn. Det vides selvfølgelig heller ikke om det drejer sig om en anden skade i form af hussvamp eller råd ( her dækker andelsbolig forsikringen mener jeg). Hilsen ppp


Der bør skelnes mellem om fejlen som angår fælles bygningsbestanddele eller om fejlen som angår forbedring m.v. i den enkelt lejlighed. Foreningen hæfter for fælles bygningsbestanddele og andelshaveren hæfter for forbedringer i sin lejlighed.

Det lyder til at det er bygningsbestanddele vi snakker om her, og derfor bør det være foreningen som står for det.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Bygningsrenovering og vedligeholdelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 3 gæster