Skift af gennemløbende vandrør.

Om renovering og vedligeholdelse af ejendommen og lejlighederne.

Skift af gennemløbende vandrør.

Indlægaf Poiu » 20/10/2015 21:33

Da jeg i September sidste år købte min lejlighed, rev jeg køkkenet ud, for at sætte et nyt op, i den forbindelse opdagede vi et utæt vandrør (ikke noget voldsomt, bare små udbulinger på røret) under bordplade.
Foreningen skiftede helt naturligt den del af røret, ved at udskifte en del af røret under bordpladen.

Nu har jeg i dag haft foreningens vicecvært oppe for at se på samme vandrør som løber fra kælderen og hele vejen op til 4 sal i vores kompleks. Der nu igen er begyndt at lægge denne gang over bordplade højde.

Foreningens visevært vil have en VVSer ud og se på den, og snakkede om at den muligvis skulle skiftes hele vejen.

Nu kommer mit problem. Skal dette vandrør skiftes hele vejen. Så skal de have dele af mit køkken ned, et køkken på under et år, som jeg jo naturligvis selv har købt og betalt.
Hvem skal betale for at jeg får det hevet ned og sat op igen? Hvad med evt. skader under nedtagning og opførring af køkkenet igen?

På forhånd tak for svaret.
Poiu
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 20/10/2015 21:22

Re: Skift af gennemløbende vandrør.

Indlægaf molan » 30/10/2015 13:11

Poiu skrev:Da jeg i September sidste år købte min lejlighed, rev jeg køkkenet ud, for at sætte et nyt op, i den forbindelse opdagede vi et utæt vandrør (ikke noget voldsomt, bare små udbulinger på røret) under bordplade.
Foreningen skiftede helt naturligt den del af røret, ved at udskifte en del af røret under bordpladen.

Nu har jeg i dag haft foreningens vicecvært oppe for at se på samme vandrør som løber fra kælderen og hele vejen op til 4 sal i vores kompleks. Der nu igen er begyndt at lægge denne gang over bordplade højde.

Foreningens visevært vil have en VVSer ud og se på den, og snakkede om at den muligvis skulle skiftes hele vejen.

Nu kommer mit problem. Skal dette vandrør skiftes hele vejen. Så skal de have dele af mit køkken ned, et køkken på under et år, som jeg jo naturligvis selv har købt og betalt.
Hvem skal betale for at jeg får det hevet ned og sat op igen? Hvad med evt. skader under nedtagning og opførring af køkkenet igen?

På forhånd tak for svaret.


Hvis det er forenings-rør så er det også foreningen som betaler reetablering efterfølgende.
molan
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 519
Tilmeldt: 23/08/2011 22:15


Tilbage til Bygningsrenovering og vedligeholdelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron