Skorsten/luftkanal

Om renovering og vedligeholdelse af ejendommen og lejlighederne.

Skorsten/luftkanal

Indlægaf Jatt » 3/05/2020 10:32

Kære Andelsbolig-Debat
Jeg har et spørgsmål da vi i vores andelsbolig forening har fået renset vores skorstene/luftkanaler, og i den forbindelse
blev vi bedt om at have dem åbne, hvilket er fint nok da vi altid har haft det.
For en uge siden, fandt jeg så ud af at der kom lyde op fra skorsten, og dette gjorde vores overbo også, han er formand i
foreningen, der er så i forbindelse med det faldet et 20-30 cm lang rustent bor ned og en ret stor sten, og de har så forårsaget
at der er kommet huller/ridser i vores badekar.Ejendommens forsikring har sendt en VVS ud som har kigget på det og konstateret at
med tiden vil emaljen tage skade og badekaret ruste.VVS manden har ringet til mig og fortalt at ejendommens forsikring ikke dækker
dette, hvilket jeg er meget uforstående overfor, det er jo ikke vores skyld heller ikke vores forsikring som skala dække dette, eller er jeg
helt gal på den.
Glæder mig til at høre din mening om dette.
Med venlig hilsen Johan
Jatt
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 3/05/2020 10:21

Re: Skorsten/luftkanal

Indlægaf sfb » 6/05/2020 08:46

Hej.
du skriver "" at der er kommet ridser og huller i vores badekar "". Bemærk her at badekaret ikke er jeres men en del af andelen som i har boligret over.
Så--- i skal sende en mail/brev til bestyrelsen eller deres ADM. I denne skal der være en indsigelse over skaden og en anmodning om at bestyrelsen skal påtage sig ansvaret for at skaden bliver lavet. Mig bekendt har og vil alle forsikringer på glas/kummer dække en skade på et badekar. Ellers skal de håndværker der har lavet skaden betale via deres forsikring. husk så det er ikke jer men bestyrelsen der skal løse problemet.
venligst
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Skorsten/luftkanal

Indlægaf Jatt » 7/05/2020 09:11

Hej, og tak for svar.
Det skal siges at badekaret har vi selv indkøbt og det er et fritstående, ændrer det sig på nogen måde i dette tilfælde.
Vi har endnu ikke modtaget svar fra ejendommens forsikring, men jeg tænker på at lige høre om de har truffet en beslutning
snart.

Mvh Johan
Jatt
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 3/05/2020 10:21

Re: Skorsten/luftkanal

Indlægaf Jatt » 7/05/2020 09:14

En anden ting er at de ting der er faldet ned, er jo ting som har ligget i
luftkanalen ret længe, går jeg udefra.
Tingene er faldet ned da der er bygget et fuglerede, som nu er blevet ordnet.
Jatt
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 3/05/2020 10:21

Re: Skorsten/luftkanal

Indlægaf sfb » 7/05/2020 19:13

hejsa.
Ja--så .:Hvis i har søgt og fået jeres badekar godkendt af bestyrelsen er det deres forsikring der skal dække .Hvis i ikke har fået en godkendelse jaså må i nok selv tage skaden.
Men-- hvis jeg var en del af bestyrelsen ville jeg sende den via de håndværker der har renset luftkanalen
venligst
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde


Tilbage til Bygningsrenovering og vedligeholdelse

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron