Hej, vi har en del problemer med vores renoveringsprojekt, der i princippet er afsluttet. Problemet meget forkortet og forenklet:
Vi stiftede andelsboligforeningen og overtog ejendommen i januar 2002. I forbindelse med overtagelsen blev der lavet en overordnet vurderingsrapport af et rådgivende ingeniørfirma. I rapporten står bl.a. udskiftning af taget som hasteopgave. Men vores første bestyrelse ville hellere have nye vinduer (står slet ikke i vurderingsrapporten) og fandt således en entreprenør, der erklærede, at ”taget var fint” – efter nogle små reparationer. Der skal lige nævnes, at hele bestyrelsen gik af pga. interne uenigheder i efterfølgende generalforsamling.
Nu er renoveringsprojektet ”afsluttet” – og mange kvistlejligheder har vandskader pga. utæt tag. Forsikringsselskabet vil ikke betale for skaderne, da der er huller i taget. Vi har også fugtproblemer i en del af lejligheder pga. ydermuren, der blev repareret i forbindelse med renoveringen.
Hvad gør vi? Kan entreprenøren drages til ansvar? Jeg synes, vi skulle have både juridisk, økonomisk og byggeteknisk assistance for at komme ud af dette, men vores nuværende bestyrelse er ikke særlig handlekraftig og tingene bare flyder. Har I gode råd? Er det muligt for en andelsboligforening at få uvildig økonomisk rådgivning som private godt kan?
Herman