Huller i gulv pga. vandskade - hvem hæfter?

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Huller i gulv pga. vandskade - hvem hæfter?

Indlægaf olfert » 18/07/2017 13:06

Hej
Er der en der kan råde mig til hvad jeg skal gøre i denne situation:
Min kæreste og jeg har købt en andelsbolig sammen og har valgt at tage laminatgulvet af i køkkenet, således at det oprindelige gulv kommer frem og er plant med stuegulvet.
Vi finder imidlertid ud af at det oprindelige gulv har boret 10 huller á 6,9cm i diameter.

Vi laver en indsigelse om dette og får at vide fra administrator, at hun har talt med sælger som ikke har lagt dette gulv.
Hun skriver derefter at hun har undersøgt i anmeldte forsikringsskader at der tilbage i 1998 var en sprunget en rørinstallation, som havde forårsaget skade på køkkengulvet, hvorefter forsikringsselskabet har lagt det nye gulv og boret udluftningshuller i gulvet pga. fugt i etage adskillelsen. Hun skriver til slut at vi overtog lejligheden med et funktionelt gulv uden skader, så hvis vi vil have lagt nye gulvbrædder, skal vi selv betale og dette kan tages med som forbedring i lejligheden.

Spørgsmålet til jer: Kan det passe at vi selv skal betale for udbedring af dette, når vi ved overtagelse af andelen ikke er blevet oplyst om dette forhold?
Hvis ikke, har I så råd om hvordan vi skal gå videre i sagen?

På forhånd mange tak for hjælpen.
olfert
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 18/07/2017 12:55

Re: Huller i gulv pga. vandskade - hvem hæfter?

Indlægaf sfb » 20/07/2017 10:16

Hej.
Som jeg læse det du skriver , så er der kun dig selv til at betale !
I har køb og overtaget en andel med et funktionelt gulv uden skader , som i selv har ødelagt, derfor er det også jeres ansvar at bringe det i orden for egen betaling.
venligst
sfb
sfb
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 215
Tilmeldt: 6/01/2011 16:27
Geografisk sted: kerteminde

Re: Huller i gulv pga. vandskade - hvem hæfter?

Indlægaf Sangeren » 24/05/2018 01:08

Enig med SFB

Forsikringselskabet har udbedret en skade, og lagt et nyt funktionelt gulv, som man jo typisk gør når det gamle gulv ikke fungerer mere. I ønsker et andet gulv og fjerne det funktionelle gulv. Kort sagt kan man sige at man kun kan forvente 1 stk funktionelt gulv per gulv :O) Hvis det gamle gulv under er super lækkert plankegulv, og det er det man gerne vil have, er den en lækker bonus, men ellers må i selv betale for det gulv i gerne vil have. I kan jo så enten reparere det gamle gulv, som enten kan gøres ved at skifte nogle planker (som er den dyre løsning) Ellers kan man lave den billigst løsning, som er at finde nogle gamle planker bor nogle huller som af samme størrelse som de huller der er boret i gulvet, give det lidt lim og banke dem i hullet, så de sidder helt i spænd, og så slibe overfladen helt glat og fin. Træ er jo et gavmildt materiale, så det kan laves så man næsten ikke kan se det, hvis man bare kan finde nogle matchende planker. Ellers kan i lægge et dyrt/billigt gulv ovenpå igen...
De sidste 2 løsninger er under alle omstændigheder ikke rigtig noget der kan betale sig at gøre sig de støre økonomiske anstræogelser eller bekymringer over ;)

Håber det kan bruges
Sangeren
Elite Entusiast
Elite Entusiast
 
Indlæg: 74
Tilmeldt: 16/12/2015 12:00


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 8 gæster