Boligafgift

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Boligafgift

Indlægaf sdh » 22/05/2005 00:25

Hej

Jeg har i forbindelse med gennemgang af vedtægterne i den andelsboligforening jeg bor i fundet ud af at der er et misforhold mellem det der står i vedtægterne vedr. boligafgift og den faktiske boligafgift der bliver opkrævet i foreningen.

I vedtægterne står der:

Boligafgiftens størrelse fastsættes med bindende virkning for medlemmer-ne af genralforsamlingen. Generalforsamlingen kan regulere boligafgift-en, således at det indbyrdes forhold mellem boligafgifternes størrelse svarer til boligernes indbyrdes værdi.

Jeg forstår det således at indbyrdes værdi svarer til andelsindskuddenes størrelse.

I foreningen, hvis jeg har ret, er der altså nogle boliger der betaler ca 200 kr. for meget pr. md. og nogle der betaler ca. 100 kr. for lidt.
Hvordan skal vi i andelsforeningen forholde os til det??. Kan de boliger der har betalt for meget, kræve at få tilbagebetaling. Og i givet fald hvor langt kan de går tilbage i tiden.

Håber på en hurtig tilbagemelding.

Hilsen

SDH
sdh
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 21/05/2005 23:41

Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 20 gæster

cron