Køb af andel under markedspris, beskatning

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Køb af andel under markedspris, beskatning

Indlægaf 270673 » 22/05/2005 19:09

Jeg er potentielt interesseret i at bytte min andelslejlighed med en anden andelslejlighed andetsteds. Begge parter er for så vidt godt interesserede i byttet. Problemet er så at jeg er blevet tilbudt penge under bordet af den anden part i bytningen, fordi min lejlighed reelt er mere interessant end forskellen i andels-krone imellem de to lejligheder viser. Jeg ønsker bare ikke at være med i noget snavs med penge under bordet....

Efter at have læst dette forum igennem, så forstår jeg at man frivilligt kan vælge at sælge sin andel under den fastsatte pris. Det ligner jo en udvej for os - den anden part vælger bare at give mig en rabat ifbm. salget, så vi begge er tilfredse.

Men det lyder næsten for nemt, det er jo Danmark det her. :smile3: Hvad med beskatning, er jeg pludselig skatte-pligtig af den rabat jeg har fået? Skal der gå et bestemt tidsrum inden jeg kan sælge min nye andel, hvis jeg skal undgå beskatning? Hvad bagefter, kan den anden part komme løbende og kræve rabatten tilbage retsligt?

Hvis dette forum ikke lige er det rette sted at få rådgivning om dette emne, hvor kan jeg så evt. finde denne rådgivning?

Tak for al hjælp... :smile10:
270673
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 22/05/2005 13:01

Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Bing [Bot] og 9 gæster