Eksklusion grundet en fejl.

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Eksklusion grundet en fejl.

Indlægaf ludWig » 5/07/2005 15:53

Hej
Jeg har risiko for at blive ekskluderet af min bestyrelse selvom jeg og min kæreste står på andelsbeviset.
Min kæreste har ikke opfyldt bopælspligten overhovedet og vi har nu splittet op.
Bestyrelsen mener det er min pligt at få hende til at flytte sin adresse over til der hvor jeg bor. Det er ikke mere muligt. Det er nemlig sådan at hun ikke bor i Danmark mere og jeg gerne vil have andelen for mig selv.
Det skal bestyrelsen jo acceptere men før de vil gøre det øsnker de at hun opfylder sin bopælspligt. Hvad skal jeg gøre?
ludWig
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24/03/2004 14:21

Indlægaf christian K » 5/07/2005 21:51

Først og fremmest skal du sørge for at hun overdrager sin del af lejligheden til dig. Dernæst vil jeg ikke mene at bestyrelsen kan ekskludere dig på dette grundlag, men vil råde dig til at søge noget juridisk bistand, eventuelt kontakte ABF.
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19

Indlægaf ludWig » 7/07/2005 20:54

men vil råde dig til at søge noget juridisk bistand, eventuelt kontakte ABF

Jeg har forsøgt at kontakte ABF men de tager sig kun af HELE Andelsforeninger fremfor enkelte andelshavere.

Jeg har indtil videre ikke været i stand til at finde en forening eller deslige der varetager enkelte andelshavere - dog gør LLO men er, partiske(selvom de siger det modsatte) i tilfælde af at bestyrelsen er medlem - hvilket min desværre er.

Såå jeg har ikke så mange muligheder tilbage eller????
ludWig
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24/03/2004 14:21

Indlægaf Smiley » 7/07/2005 22:39

Hvis det var mig, ville jeg få fat i en boligadvokat.

En sådan kan måske ganske enkelt (men ikke gratis) hjælpe dig, måske er pengene godt givet ud.....

Jeg har selv engang kontaktet ABF og fået samme svar, så der er ikke meget hjælp at hente.

Jeg håber du finder en løsning.

Smiley
Smiley
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 34
Tilmeldt: 2/05/2005 22:49
Geografisk sted: Jylland

Indlægaf ludWig » 18/07/2005 12:20

Jeg har fået fat i en advokat der gerne vil kigge på sagen...

Håber at det løser sig så..vender tilbage.
ludWig
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 8
Tilmeldt: 24/03/2004 14:21


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron