Fællesarealer

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Fællesarealer

Indlægaf kanselv » 27/08/2005 17:22

Hej

Vi har på en generalforsamling vedtaget at der skal betales et beløb pr måned hvis ikke man kan eller vil deltage i at holde fællesarealerne,

nu har man pålagt det beløb på min husleje, uden at der er givet mig en have plan over hvad jeg skal lave,

jeg har jo ikke haft mulighed for at udføre noget arbejde,ej heller at få en anden til det da jeg jo ikke ved, hvad der skal laves,
kan man gøre sådan,

jeg har sagt til formanden at min nabo har taget noget af mit ,men da de ikke har set mig på arealerne, siger de at hvis jeg ikke betaler kan jeg blive ekskluderet
Venligst Kanselv
kanselv
Novice
Novice
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 15/07/2004 18:14

Indlægaf christian K » 28/08/2005 19:36

Jeg vil da ikke umiddelbart tro at de kan påligge dig et beløb uden at informere om hvad der skal laves, men du skriver til sidst at du har sagt at din nabo har taget noget af dit, hvilket indikere at der måske alligevel er en oversigt over hvad der skal laves. Hvem der laver det er vel sådan set bestyrelsen uvedkommende, du kunne jo i princippet hyre et firma til at gøre det.
christian K
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 156
Tilmeldt: 7/04/2005 23:19

Indlægaf cassa » 29/08/2005 09:44

Generalforsamlingen har vedtaget, at alle skal deltage i vedligeholdelsen af fællesarealer. Du har ikke vist dig, men siger, at en anden andelshaver har udført arbejde svarene til to andelshavere - det er svært at bevise, hvor meget din nabo har udført, og om det modsvarer, hvad to andelshavere burde have udført.
Desværre er der ikke blevet vedtaget nogen arbejdsfordelingsskema, og du kan derfor ikke fortælle, hvad din nabo burde have udført for dig.

Generelt har mange andelsforeninger arbejdsweekender af den simple grund, at det er en kæmpe besparelse på budgettet ikke at skulle hyre håndværkere til selv simple opgaver. Man kan bare beklage, at der i dit tilfælde ikke er lavet nogen arbejdsplan - måske kunne dette tages op med bestyrelsen og/eller ved næste generalforsamling. Men for nuværende er der vist ikke så meget at stille op, andet end at betale.
cassa
Novice
Novice
 
Indlæg: 14
Tilmeldt: 2/03/2005 16:52
Geografisk sted: København NV


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster