fejl og mangler

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

fejl og mangler

Indlægaf karina » 24/01/2006 18:31

vi har fået afvide at fejl og mangler i vores gamle lejl. løber op i 60.000, hvilket jeg mener er helt unormalt! Det som skal laves er gulvet som skal slibes og det er det!!
Jeg venter på at se regnskabet, men er meget uforstående på dette her. Det er sådan at jeg har skrevet under på nogle "småfejl" som f.eks. en løs liste i gulvet . Og beløbet løb til 2100.-
MEn nu holder de 60.000 tilbage som jeg skal betale for mangler og fejl.
Er der nogen som har forstand på dette jeg er meget uforstående. Viceværten har sagt til mig at gulvet ville koster ca. 4000.-
karina
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 46
Tilmeldt: 13/11/2005 11:52

Indlægaf aratan » 29/01/2006 10:57

Er der tale om leje eller andel? Hvis det er en andel, så er gulvbehandling ikke en fejl/mangel, på samme måde som maling ikke er det, da begge dele er almindelig vedligeholdelse.

Hvis der er tale om en lejelejlighed, og den skal afleveres nyistandsat, så er det en helt anden historie...

Mit gæt ville være at der tilbageholdes alt hvad der kan indtil det hele er afklaret, selvom hele summen ikke skal bruges. Jeg er selv midt i en strid med en sælger af den andel jeg bor i nu, hvor jeg ville ønske at admin havde tilbageholdt hele summen til vi var helt enige...
aratan
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 19/01/2006 16:42
Geografisk sted: Østerbro

Indlægaf karina » 29/01/2006 14:57

hej
tak for sit svar, det er en andel.
jeg har fået en advokat til at se på alle papirer for man måtte ikke tilbageholde mere end det tilladte som stod i købsbeviset. SÅ må vi se hvad der sker.
karina
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 46
Tilmeldt: 13/11/2005 11:52


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster