Skal man varsle ved eksklusion

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Skal man varsle ved eksklusion

Indlægaf Stanley » 4/05/2006 22:47

Hej,

Jeg ved der er mange indlæg omkring eksklusion af medlemmer pga. vedtægtsovertrædelser, men efter grundig (personlig opfattelse :smile2: ) gennemlæsning mangler jeg stadig et svar på mit spørgsmål.

Situtionen er som følgende:

Et medlem har de seneste 4mdr. haft folkeregisteradresse andetsteds. personen har alene beholdt lejligheden medhenblik på værdistigning/investeringsobjekt.Lejligheden er ikke fremlejet og der er ikke andre tilmeldt adressen. Ifølge vedtægterne mener jeg personen har overtrådt følgende:

Ekslusion §24 stk 6: "Når en juridisk person som medlem misligeholder sin forpligtelse til at benytte sin lejlighed til helårsbeboelse for de i §3 stk. 2 nævnte personer.

§3 stk 2:Som medlem kan optages en juridisk person, under forudsætning af, at den/de lejligheder som den juridiske person disponerer over, anvendes til helårsbolig af personer, der er ansat eller tilknyttet den juridiske person, desuden skal brugeren tilmelde sig folkeregisteret med adresse på ejendommen.

Jeg søger naturligvis svar på om det er korrekt at personen har overtrådt vedtægterne og om man på det grundlag kan eksludere personen. Desuden vil jeg rigtig gerne vide om ekslusionen skal varsles eller om man med øjeblikkelig virkning kan eksludere medlemmet.
Stanley
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4/05/2006 22:22
Geografisk sted: vesterbro

Indlægaf zuma » 5/05/2006 08:24

Du skal bede vedkommende om at bebo lejligheden (altså en påkravsskrivelse), og bede gerne om dokumentation herfor. Hvis vedkommende ikke opfylde påkravet, skal vedkommende ekskluderes, men vær opmærksom på, at det er en ganske svær bevisbyrde at opfylde, eftersom I jo ikke må gå ind i lejligheden og tjekke, men kun kan basere det hele på formodninger.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf Stanley » 6/05/2006 13:20

jeg ved ikke helt om jeg er enig i ordet "formodning. Personen har jo ikke længere folkeregisteradresse i lejligheden, men flyttet den til sin ny adresse, hvorfor det må være entydigt at personen ikke længere bor i ejendommen.
Stanley
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 4/05/2006 22:22
Geografisk sted: vesterbro

Indlægaf zuma » 8/05/2006 11:07

Ok sorry, den havde jeg misset i forårsheden. Sagen er naturligvis mere klar i så fald, men vedkommende skal have en frist til at flytte hjem ellers går den ikke.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf sam » 8/05/2006 12:18

Zuma, må jeg stille et tillægsspørgsmål?

Vi har også en andelshaver der reelt slet ikke har beboet sin lejlighed de sidste år. Han fremlejer den ikke ud, og har folkeregisteradresse her.
Hvis hun får en påkravsskrivelse, så vil han vel stadig have sine rettigheder mht at bytte/overdrage sin andel til familie?
Eller kan man, hvis det kan bevises han ikke har været her i flere år, reelt fratage ham denne ret.
Vi har bytteret og familieoverdragelses-ret før intern rotation, derfor er spørgsmålet relevant.
sam
Elite Entusiast
Elite Entusiast
 
Indlæg: 95
Tilmeldt: 14/01/2006 11:46

Indlægaf zuma » 8/05/2006 14:10

Så længe vedkommendes andel ikke er blevet hævet, har vedkommende de samme rettigheder som alle andre.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster

cron