kælder / loft rum

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

kælder / loft rum

Indlægaf 00t5 » 25/06/2006 11:17

Kan bestyrelsen uden videre indrage kælder eller loftrum fra enkelte andelshavere? I vores ejendom har de fleste både et kælder og et loft rum, men bestyrelsen har overfor enkelte andelshavere sagt at de skal afleverer nøglen til deres rum er det muligt at modsætte sig en tvangs indragelse af evt. kælder rum når indragelsen kun er aktuel overfor enkelte andelshavere og det hele foregår uden evt. afstemning på en general forsamling.
00t5
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17/05/2004 01:59

Indlægaf kandidat » 25/06/2006 11:27

Det afhænger jo af situationen. I voren forening er der enkelte andelshavere som har tilranet sig op til otte loftrum, med det resultat at de andre beboere i opgangen ikke har noget loftrum. I disse tilfælde kræver vi at de aflevere et eller flere loft rum.

Men har en beboer kun et rum, og dette kræves inddraget, så skal der stilles et andet tilrådighed (mener jeg). Jeg ved at i forbindelse med inddragelse af vores loft rum, fik vi af vide, at alle havde krav på et depot rum på min. tre m2.

Men skal vi kunne komme med råd, tror jeg at lidt flere oplysninger vil hjælpe f.eks.

1. hvilken begrundelse ligger til grund for bestyrelsens beslutning.
2. Hvad skal de afleverede rum bruges til.
-Kandidat-

-Har du har læst vedtægterne?-
kandidat
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 123
Tilmeldt: 19/03/2005 02:35

Indlægaf zuma » 26/06/2006 08:24

Du er nok nødsaget til at præcisere, men det er rigtigt, at der skal stilles et loftsrum til rådighed af en eller anden størrelse. Afhængig af situationen kan der også være tale om en eller anden form for velerhvervet rettighed, som man ikke kan tilsidesætte, men lad os høre mere om de nærmere omstændigheder.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf 00t5 » 26/06/2006 09:09

De fleste i foreningen har både et loftsrum og et kælder rum så det er ikke fordi jeg har flere rum end andre, kælder rummet bliver brugt til cykler om vinteren da vi ingen fælles cykel kælder har.
Grunden til indragelsen er ikke blevet præciceret nærmere andet end at kælderummet ikke hører til min opgang men da min opgang har erhvervslokale i kælderen har de fleste i min opgang deres kælderrum i en anden opgangs kælder.
00t5
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 3
Tilmeldt: 17/05/2004 01:59


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 13 gæster

cron