Vidersalg til familie

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Vidersalg til familie

Indlægaf ersenion » 4/07/2006 15:21

Goddag allesammen. :smile6


min kæreste og mig overvejer at sælge vores lejligheder videre til
min kærestes kusine, som er i akut bolignød.
Det som der står i vores vedtægter er at vi skal sælge i lige linie
i familien, og da en kusine ikke er i lige linie, kunne man så vælge først
at sælge den til min kærestes far, der så vil sælge den til sin bror, som så
sælger den videre til sin datter, altså kusinen....???

kan det lade sig gøre??? hvad er de almindelige regler, fordi vores vedtægter følger vistnok standardvedtægterne....


mvh
Ersenion :smile14:
ersenion
Novice
Novice
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 4/07/2006 14:49

Indlægaf 4ndelshaveren » 4/07/2006 15:28

I teorien kunne man godt, men det bliver nok opdaget med de mange videresalg, en klar omgåelse af de eksisterende regler. Så ryger den på intern eller ekstern venteliste.
4ndelshaveren
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 776
Tilmeldt: 11/11/2004 18:43

Indlægaf Korkia » 4/07/2006 15:31

I teorien ville det sagtens kunne lade sig gøre, hvis det ikke lige var fordi at din kærester far skal sælge den til sin bror (ikke lige linie) men så heller ikke længere. For det I i bund og grund vil er, at omgå forenings vedtægter og hvis den bestyrelse I har bare er nogenlunde hæderlige, så vil de nægte at godkende et salg.

I ville sikkert godt kunne sælge til din kærestes far uden problemer, men han kan jo ikke sælge til sin bror, da han ikke er i lige linie. Og jeg tror også et eller flere hurtige salg, lige efter det første salg ville vække bestyrelsens mistanke.

Så I må nok tage konskvensen af at bo i en andelsbolig og leve efter de regler der nu en gang er for denne boform.

Ps. Jeg håber at din kæreste kusine finder noget, det er en ren jungle at finde noget ordenligt.
Korkia
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 132
Tilmeldt: 14/03/2005 00:55

Indlægaf zuma » 4/07/2006 15:44

En klar omgåelse - den går ikke.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf ersenion » 4/07/2006 16:10

I ville sikkert godt kunne sælge til din kærestes far uden problemer, men han kan jo ikke sælge til sin bror, da han ikke er i lige linie. Og jeg tror også et eller flere hurtige salg, lige efter det første salg ville vække bestyrelsens mistanke


det er da okay at sælge til søskende eftersom at vi har købt fra min kærestes søster.

Men kan det ikke lade sig gøre i teorien??
altså at man bare sælger den igen fordi man "fortryder"????

er der et krav for at man skal blive boende i et stykke tid???

hvis man kun kigger på vedtægterne med juridske briller kan det vel godt lade sig gøre???
ersenion
Novice
Novice
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 4/07/2006 14:49

Indlægaf 4ndelshaveren » 4/07/2006 16:15

juridisk er der bopælspligt.
4ndelshaveren
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 776
Tilmeldt: 11/11/2004 18:43

Indlægaf zuma » 4/07/2006 16:26

Hvis du kigger med nogle særdeles snævre sygekassebriller, så ja, men en formålsfortolkning vil føre til at der er tale om en omgåelse.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 16 gæster