Byggesjusk

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Byggesjusk

Indlægaf Bin Larsen » 15/08/2006 12:15

Vi er nogle nye andelshavere som nu - med meget forsinkelse - er flyttet ind i vores nybyggede boliger. Det viser sig nu, at visse boliger har uacceptable mange fejl og mangler.
Foreningen består af 18 boliger.
Men hvordan er forretningsgangen når bygherren ikke gør noget ved problemerne?
Brugeravatar
Bin Larsen
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: 15/08/2006 11:49

Indlægaf 4ndelshaveren » 15/08/2006 12:36

Kontakte medierne. Når lignende sager har været vist på prime time på Tv2, så sker der noget.
4ndelshaveren
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 776
Tilmeldt: 11/11/2004 18:43

Indlægaf jast » 15/08/2006 15:47

For det første skal i lave en skriftlig redegørelse, hvor i gør opmærksom på diverse mangler ved byggeriet, samt sætter en rimelig tidsfrist for at få disse udbedret. Er der arkitekt eller bygherre rådgiver på bør i gøre det i samarbejde med vedkommende.
Derefter skal i sørge for at holde skyldige beløb til bygherren tilbage indtil manglerne er udbedret. Husk også at den stillede garanti fra bygherre ikke må nedskrives før alle mangler er udbedret, her skal i gøre garantistilleren bank eller andet opmærksom på at garantien ikke må nedskrives.
Løser dette ikke problemet kan det ende med syn & skøn over byggeriet, her har i sansynligvis en forsikring der yder betaling til advokat omkostninger - evt. selvrisiko.
jast
Novice
Novice
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 10/02/2005 13:59

Indlægaf Bin Larsen » 31/08/2006 20:53

Nu er jeg ikke nogen ørn mht. det økonomiske, så kan du ikke lige fortælle mig, hvad det er for et garantibeløb "fra" bygherren. Hvis du mener garantibeløbet som jeg har stillet til bygherren, så kan jeg oplyse, at bygherren forlængst har fået dette beløb. Altså betaling af andelsbevis.
Brugeravatar
Bin Larsen
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: 15/08/2006 11:49

Indlægaf jast » 1/09/2006 08:48

Bjarne Larsen skrev:Nu er jeg ikke nogen ørn mht. det økonomiske, så kan du ikke lige fortælle mig, hvad det er for et garantibeløb "fra" bygherren. Hvis du mener garantibeløbet som jeg har stillet til bygherren, så kan jeg oplyse, at bygherren forlængst har fået dette beløb. Altså betaling af andelsbevis.
Hej Bjarne Prøv at kontakte mig på min mail adresse jan.stie@mail.dk så kan vi drøfte det pr. telefon
jast
Novice
Novice
 
Indlæg: 11
Tilmeldt: 10/02/2005 13:59

Indlægaf zuma » 3/09/2006 12:06

Jeg er enig i Jast´s synspunkt. Man skal først påklage de nævnte mangler eventuelt via en redegørelse og ellers er fremgangsmåden som beskrevet af Jast.

I skal være opmærksom på, at gennemførelsen af et udenretligt syn og skøn (uden forudgående retssag) eller indenretligt syn- og skøn (via igangværende retssag) kan være tidskrævende, så I skal nok forvente at der går 6-12 måneder inden man har et resultat heraf.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 12 gæster