Lobbyorganisation for fornuftige andelshavere?

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Lobbyorganisation for fornuftige andelshavere?

Indlægaf Lars75k » 18/08/2006 11:53

hej alle

Der var før sommerferien debat om muligheden for at ændre andelsboligsektorens ansigt udadtil (som i dag repræsenteres af ABF, der er imod det meste nytænkning).

Der var adskillige forskellige modeller på banen (underafdeling af Cepos, indvælgelse i ABF eller ny lobbyorganisation).

Så jeg tænkte om vi skulle prøve at komme igang og overveje det for alvor, så vi kan få ændret det nuværende mudrede lovgivning, der kun skaber problemer for alle og ingen gavner.

mvh Lars
Lars75k
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 6/06/2005 18:58

Indlægaf 4ndelshaveren » 28/08/2006 17:25

Ring til Peter Lib, han var primus motor, men ideen er nok skrinlagt... :smile10:
4ndelshaveren
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 776
Tilmeldt: 11/11/2004 18:43

Indlægaf zuma » 3/09/2006 12:24

Jeg tror stadig idéen lever, men har formentlig ligget stille grundet ferie, men lad os bare samle tankerne igen :smile19:
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44

Indlægaf CHB » 2/10/2006 08:30

Hej Zuma og Lars75k

Som nævnt andetsteds, har boligudvalgets formand indkaldt diverse organisationer mv. til en høring om Andelsboligernes fremtid. Man kan læse mere på dr.dk/penge og på jp.dk.
Så vidt jeg kan læse, melder formanden klart ud, at formålet er at undersøge hvad der kan gøres for at forhindre "spekulation" mv.

Jeg tror, at det kunne være interessant, at samle en holdning fra de andelshavere, der har indset, at andelsbolig er en uddateret boligform.

Lars 75K og Zuma, er I interesserede i at være med til at starte noget op? Skrive gerne på mailen herinde.

Med venlig hilsen

Christian
CHB
Entusiast
Entusiast
 
Indlæg: 64
Tilmeldt: 27/04/2006 10:44

Indlægaf zuma » 2/10/2006 13:59

Er hermed gjort :smile1:
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst

cron