Ansvar ved nybyggeri

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Ansvar ved nybyggeri

Indlægaf Bin Larsen » 21/10/2006 11:57

Jeg er netop flyttet ind i min nybyggede andelsbolig. Boligen har dog et par fatale fejl. Fejl som byggeherren har forsøgt at udbedre vha. lappeløsninger. Men hvem er egentligt ansvarlig for at disse fejl bliver fixed. Jo, jeg ved godt, at byggeherren er den førstansvarlige, men jeg tænker på ... hvad sker der, hvis byggeherren tilbyder mig en slags økonomisk kompentation, som jeg acceptere. Det er jo foreningens bolig, jeg ejer vel kun en andel!
Hvis man opstiller det helt firkantet, så kan man vel sige, at jeg ... pga. mit accept til bygherren, er skyld i at foreningen har fået overdraget en bolig med fejl. Hvordan bør jeg forholde mig?
Brugeravatar
Bin Larsen
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 33
Tilmeldt: 15/08/2006 11:49

Indlægaf zuma » 23/10/2006 08:25

Du skal sørge for at få en mangelsfri lejlighed, ellers kan der opstå problemer som beskrevet af dig. Hvis der er tale om fejl og mangler på bygningen, er det andelsforeningen der hæfter, og de kan ikke være interesseret i at medvirke til den løsning, som du beskriver.
zuma
SuperGuru
SuperGuru
 
Indlæg: 1048
Tilmeldt: 11/06/2004 15:44


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster

cron