Omkring brugen af fuldmagt ved gen.forsamling

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Omkring brugen af fuldmagt ved gen.forsamling

Indlægaf bayswater » 6/11/2006 11:01

Hejsa, på http://www.andelsbolig-debat.dk/Normalvedtaegt1988.htm har jeg fundet flg.:

Stk. 4. Hver andel giver een stemme. En andelshaver kan kun give fuldmagt til sin ægtefælle eller et myndigt husstandsmedlem eller til en anden andelshaver. En andelshaver kan dog kun afgive een stemme i henhold til fuldmagt.


I vores forenings vedtægter mangler flg.: "eller til en anden andelshaver".

Dvs. at en andelshaver skal give en fuldmagt til (eks.) sin kone, for at hun således kan stemme på hans vegne ved en gen.forsamling, hvis vedkommende selv er forhindret i at komme. Jeg synes, det lyder ret langt ude. Det kan jo ikke passe, at blot fordi man ikke kan deltage en specifik dato, så er ens mening ugyldig? Jeg mener, selv til folketingsvalget kan man brevstemme, og en fuldmagt er da (juridisk?) gældende mange/de fleste andre steder?!

Men hvad betyder "En andelshaver kan dog kun afgive een stemme i henhold til fuldmagt."? Betyder det at man kun kan medbringe én stemme på fuldmagt udover sin egen? Vi vil gerne i min forening kunne samle en liste - sådan at forslag ikke risikerer at blive stemt ned, blot fordi folk er ude af stand til at dukke op på en given dato...
bayswater
Ekspert
Ekspert
 
Indlæg: 106
Tilmeldt: 17/03/2006 13:48

Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 14 gæster

cron