Køb af andel efter at have boet der 2 1/2 års tid.....

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Køb af andel efter at have boet der 2 1/2 års tid.....

Indlægaf clark kent » 30/08/2007 21:51

Hey derude. Håber I kan hjælpe mig med følgende spørgsmål ?
Jeg har boet i min vens andelslejlighed i 2 1/2 år, det første år "sammen med ham", han boede hos kæresten, men beholdt adressen. Derefter lavede vi en fremlejekontrakt på 2 år, jeg har haft folkeregisteradresse her siden dag 1.
Så spørgsmålet er selvfølgelig, kan jeg overtage/købe lejligheden, selv om der er ventelister i andelsforeningen?????
Mvh
Kent
clark kent
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 1
Tilmeldt: 26/08/2007 17:48

Indlægaf Admin. Jens Arentoft » 30/08/2007 22:52

Der kommer an på hvad der står i foreningens vedtægter.
Brugeravatar
Admin. Jens Arentoft
Administrator
Administrator
 
Indlæg: 1381
Tilmeldt: 19/02/2003 12:34
Geografisk sted: Frederiksberg

Indlægaf kontapus » 6/09/2007 21:17

Såfremt foreningen anvender ABFs standardvedtægter eller boligstyrelsens nye normalvedtægt vil formuleringen i § 13, stk. 2, litra A være: "... til en person, der har haft fælles husstand med andelshaveren i mindst det seneste år før overdragelsen".

Såfremt du har boet til leje - eller har "lånt" et værelse, vil dette normalt ikke betragtes som "fælles husstand". Det forudsætter normalt at man er samlevende, eller i hvert fald har en betydelig grad af fælles økonomi el.lign.
kontapus
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 182
Tilmeldt: 27/09/2005 00:43
Geografisk sted: København Ø


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 11 gæster

cron