Er det godt for en andelsforening at have erhvervslejemål?

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Er det godt for en andelsforening at have erhvervslejemål?

Indlægaf Simons » 11/09/2007 10:50

Som ny andelshaver i en forening med et erhverslejemål overvejer jeg, om det er et positivt aktiv for foreningen eller om det rent økonomisk er ligegyldigt, at vi har et erhvervslejemål.
Jeg mener, kort sagt, om foreningen qua erhverslejemålet er en bedre "forretning"?
Mvh Simon
Simons
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 13/03/2007 14:20

Indlægaf aratan » 11/09/2007 13:03

Det hurtige svar er både-og, blandt andet afhængig af din forenings vurdering og værdi...

Den leje erhverslejerne betaler ind holder din boligafgift nede. Det vil de fleste nok mene er en god ide. Hvis du ser på boliglejemål kontra erhverslejemål så er lejen typisk højere for erhverslejemål og lejen er ikke underlagt så strenge reguleringer.

Til gengæld så gør det også din andel mere værd, ud over dit eget boligareal så ejer du også en brøkdel af erhverslejemålet(jeg ejer eksempelvis ca 20kvm erhversareal) hvilket er en skjult værdi som kan være svær at synliggøre. En højere værdi er ikke ubetinget en god ide, hvis jeres vurdering er så høj at det er vanskeligt at sælge til max prisen så ville det være godt hvis denne skjulte værdi ikke var der...
aratan
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 360
Tilmeldt: 19/01/2006 16:42
Geografisk sted: Østerbro


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 7 gæster

cron