ejendomsværdiskat til andelshavere - valgtema ????

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

ejendomsværdiskat til andelshavere - valgtema ????

Indlægaf j » 28/10/2007 17:31

kære andelshavere

hvad sir i til overskriften - kan det blive en realitet.


I hvert fald er skaat et alvorligt tema allerede i denne valgkamp - det

bliver spændende at se, om ejemdomsværdiskatten til andelshaverne vil blive bragt på banen - jeg tror det sgu.

En helt anden ting er, at jeg tror regeringen har haft en skjult dagsorden vedr. de offentlige vurd. En forklaring ???

Grundet skattestoppet, kommer der af gode grunde ikke så mange dollers ind i ejendomsskatter, kunne det tænkes at man helt bevidst har banket til den offentlige vurdering, for at få andelsboligerne op i nærheden af ejer, når så der ikke er den store forskel på andel og ejer er der ikke nogle argumenter for politikerne til ikke at gi andelshaverne mulighed for at konvertere - og hvem vil ikke det ! og så selvfølgelig få en masse skattekroner i form af ejendomsværdiskat.

Så kære andelshavere STEM PÅ VORES KÆRE ANDERS FOGH
j
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 36
Tilmeldt: 30/09/2006 20:13

Indlægaf moccha » 30/10/2007 23:50

Endnu en god grund til ikke at stemme på fjoget :smile1:
moccha
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 268
Tilmeldt: 18/07/2005 09:30

Indlægaf Simons » 31/10/2007 17:18

Spørgsmålet er om det er en god ide for os andelshavere at få konverteret til ejerlejligheder, hvis ejendomsskatten er så høj?
Se følgende artikel:


http://www.business.dk/article/20071019 ... 110191269/

I længden er det vel billigere at undgå ejendomsskatterne?
Simons
Novice på vej frem
Novice på vej frem
 
Indlæg: 31
Tilmeldt: 13/03/2007 14:20

Indlægaf Peter » 1/11/2007 13:20

Simons skrev:Spørgsmålet er om det er en god ide for os andelshavere at få konverteret til ejerlejligheder, hvis ejendomsskatten er så høj?
Se følgende artikel:


http://www.business.dk/article/20071019 ... 110191269/

I længden er det vel billigere at undgå ejendomsskatterne?


Den artikel, du henviser til, handler om grundskyld (kommunal ejendomsskat, dvs. IKKE ejendomsVÆRDIskat). Andelsboligforeninger betaler ALLEREDE grundskyld.

Andelsboligforeninger (eller andelshavere) betaler dog ikke ejendomsVÆRDIskat.

Personligt ville jeg gerne betale ejendomsværdiskat af min andelsbolig, hvis jeg til gengæld kunne sælge den frit - dvs. uden maksimalpris.

I ældre andelsejendomme er gevinsten ved at slippe for prisloftet nok så stor, at det sagtens kan betale sig - måske med mindre man har tænkt sig at blive boende i voldsomt mange år.
Peter
AndelsGuru
AndelsGuru
 
Indlæg: 328
Tilmeldt: 15/02/2005 13:20


Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 4 gæster

cron