Betaling efter vandskade

Spørgsmål og svar bedes placeret i den af nedenstående kategorier som passer bedst.
Indlæg placeres kun i Diverse-kategorien hvis der ikke findes en anden passende kategori.
Der kan stilles generelle andelsbolig-spørgsmål til besvarelse af sitets øvrige brugere. Spørgsmål som kræver detaljeret indsigt i en konkret sag, kan ikke forventes besvaret.
Kig først om et lignende spørgsmål er besvaret i et af de over 12.000 indlæg der tidligere er skrevet.
BRUG GERNE SØGEFUNKTIONEN.

Betaling efter vandskade

Indlægaf AnitaTO » 28/01/2008 23:11

Vi har fået en vandskade i loftet på vores toilet.

Vi aftalte med vores overbo, at vi skulle have en VVS'er ud og finde ud af hvor vandet kom fra. D. 8/11 2007 var VVS'eren her og besigtige skaden, og han kunne konstaterer, at vandet stammede fra en revne i skålen i overboens toilet, som havde betydet, at der gennem en del tid havde sevet vand ud.
VVS'eren lagde skriftlig besked hos vores overbo, om at tømme det beskadigede toilet for vand og ikke benytte det længere, dvs. få det udskiftet hurtigst muligt.
Vi slog derefter loftspudset ned i det vandskadede område, således at loftsbrædder og etageadskillelse kunne tørre.

Vi aftalte derefter med overboen, at vi skulle have Hussvamp Laboratoriet ud og tage målinger. De var her d. 14/12 og kunne i deres undersøgelse konstatere, at der var uacceptabel høj kimbelastning fra forskellige skimmelsvampearter i rummet som følge af vandskaden; deriblandt også sundhedsskadelige arter.
Ca. halvdelen af loftsbrædderne skal derfor udskiftes, og hele rummet skal desinficeres med Rodalon. (Rummet er dog kun ca. 1 m2 stort)

Vi havde inden disse to besigtigelser / undersøgelser aftalt med overboen, at han skulle betale regningen fra VVS'eren (ca. 1.700,- til betaling 8/12 2007) samt for svampeundersøgelsen (ca. 3.500,- til betaling 1/1 2008). Vi har så sagt, at vi nok skal betale, hvad det kommer til at koste at udbedre skaden, idet vores eget toilet alligevel står over for at skulle ombygges i nærmeste fremtid.

Problemet er bare, at vi kan konstatere at overboen ikke har betalt disse regninger - som jo står i vores navn.
Og vi har vores tvivl om han nogensinde får det gjort, idet der i den periode, hvor han var formand for andelsforeningen, har været adskillige fortilfælde af forsømmelser og syltede sager fra vedkommendes side.

Vi har derfor nu set os nødsaget til, selv at betale regningerne. Spørgsmålet er så, hvordan vi kan få indkrævet pengene fra overboen???
AnitaTO
Bruger
Bruger
 
Indlæg: 2
Tilmeldt: 31/08/2006 11:44

Tilbage til Diverse spørgsmål og svar om andelsboliger

Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Google [Bot] og 10 gæster

cron